Witam
Tak jak w temacie jestem poczatkujac w programowaniu w javie i musze napisac na zaliczenia dwa programy a nie wiem ktory wybrac tzn ktore sa najlatwiejsze do zrobienia i ktore nie prysporza mi problemow przy pisaniu. Dziekuje i pozdrawiam. Ponizej lista program :)
1.Arytmetyka na duzych liczbach
Napisz klase Liczba, która moze przechowywac duze o liczby całkowite (np. o długosci około
tysiaca cyfr). Liczby mozesz przechowywac jako tablice cyfr. Zaimplementuj metody umozliwiajace
wczytywanie i wypisywanie takich liczb, ich dodawanie, odejmowanie, mnozenie i dzielenie
bez reszty. Operacja dzielenia nie musi byc efektywna
2.Tekstowa gra przygodowa
Napisz tekstowa gre przygodowa, która umozliwia interakcyjne wprowadzanie z klawiatury
polecen takich jak Wez jablko, Otworz drzwi, Obejrzyj dom, Idz na polnoc itp. Gra powinna
wykorzystywac obiektowosc, np. w przypadku wydania polecenia Otworz drzwi powinna sie
wywoływac metoda otworz obiektu drzwi. W przypadku wydania przez uzytkownika niezrozumiałego
polecenia program powinien generowac stosowne wyjatki i starac sie mu pomóc, np.
Otworz drzewo powinno zgłosic wyjatek, który zakonczy sie komunikatem podobnym do Nie
mozna otworzyc obiektu drzewo.
Fabułe pozostawiam Waszej inwencji.
3.Wykresy funkcji
Napisz program, który bedzie rysowac wykresy funkcji w okienku. Nie trzeba analizowac
wprowadzanych z klawiatury funkcji, wystarczy ograniczyc sie do pewnej klasy funkcji, np. funkcje
trygonometryczne wybierane za pomoca przycisków, czy tez wielomiany, których współczynniki
podawane beda z klawiatury.
4.Sortowanie dowolnych obiektów
Zdefiniuj interfejs Porownywalne, który bedzie wymagac metody Mniejsze i Rowne. Zaprojektuj
pare klas wykorzystujacych ten interfejs (liczby rzeczywiste, porzadek alfabetyczny na napisach
itp.). Nastepnie napisz trzy rózne procedury sortujace tablice porównywalnych obiektów,
np. sortowanie babelkowe, sortowanie przez wstawianie czy sortowanie szybkie. Napisz program
demonstrujacy działanie tych procedur.
5.Kółko i krzyzyk
Napisz program, który bedzie grac w kółko i krzyzyk. Interfejs uzytkownika jest dowolny, choc
preferujemy graficzny. Gra moze odbywac sie na planszy 3x3 ? w takim przypadku komputer nie
powinien przegrywac z człowiekiem.
Zamiennie zaprogramuj dowolna inna gre planszowa.
6.Rysowanie na ekranie
Napisz prosty program graficzny, który bedzie umozliwiac rysowanie kwadratów, kół, elips,
łamanych, etc. Wybór obiektów do rysowania moze byc na przykład z menu albo przez przyciski
z ikonkami. Program powinien sie dac obsługiwac myszka.
7.Baza danych
Zaprojektuj dowolna baze danych (np. prezchowujaca dane osobowe lub marki samochodów).
Zaprogramuj interfejs uzytkownika, który umozliwi wprowadzanie danych i ich przeszukiwanie pod
róznymi katami. Program powinien tez miec mozliwosc zapisywania bazy do pliku i odczytywania
jej z tego pliku.
8.Gra zrecznosciowa
Zaprogramuj dowolna gre zrecznosciowa (np. arkanoid lub pong). Sterowanie gra moze odbywac
sie za pomoca klawiatury lub myszki. Gra powinna miec graficzny interfejs uzytkownika.