Garar dzięki... czytam api jakby co, tylko nie zawsze z pełnym zrozumieniem :-D Luuki też dzięki, właśnie siedze nad tym skalowaniem.
class MyComponent extends JComponent {
public void paint(Graphics g) {
Graphics2D g2d = (Graphics2D)g;
double x, y;
g2d.draw( new Line2D.Double( 20, this.getHeight()-20, this.getWidth() - 20, this.getHeight()-20 )); //oś X
g2d.draw( new Line2D.Double( 970, this.getHeight()-10, 980, this.getHeight()-10 - 10 )); // strzalka
g2d.draw( new Line2D.Double( 970, this.getHeight()-30, 980, this.getHeight()-30 + 10 )); // strzalka
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-970, 20, this.getWidth()-970, this.getHeight() - 20 )); // os Y
g2d.drawString( "lnS", this.getWidth() - 40 , this.getHeight() - 40 ); //nazwa
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-970, 10, this.getWidth()-970 - 10, 20));
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-970, 10, this.getWidth()-970 + 10, 20 ));
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-950, 442, this.getWidth()-950, this.getHeight() - 15 )); //linia w poziomie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-930, 442, this.getWidth()-930, this.getHeight() - 15 )); //linia w poziomie
//g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 20, this.getWidth()-960 - 15, 20)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 427, this.getWidth()-960 - 15, 427)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 407, this.getWidth()-960 - 15, 407)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 387, this.getWidth()-960 - 15, 387)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 367, this.getWidth()-960 - 15, 367)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 347, this.getWidth()-960 - 15, 347)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 327, this.getWidth()-960 - 15, 327)); //-linia w pionie
g2d.draw( new Line2D.Double( this.getWidth()-965, 307, this.getWidth()-960 - 15, 307)); //-linia w pionie
g2d.drawString( "lnVar", this.getWidth()-960 + 20, 20 );
for(j=0;j<9;j++){
x=40 ;// =1 na osi x
y=427; // =1 na osi Y
g2d.draw( new Line2D.Double( x, y, x, y ));
}
Wykorzystałem ten kod, który tutaj mi podałeś Garar, jednak musiałem się troszke pobawić, bo potrzebna mi była tylko jedna ćwiartka. Ale dałem rade. Mam ramke rozmiaru 1000 (szerokość) i 500 wysokość. Teraz mam pytanie, jak najlepiej zeskalować te wyniki , które mam. Tutaj chce wykorzystać g2d.draw( new Line2D.Double( x, y, x, y ))
Napisze jakie ogólnie wartości mam dla X i Y:
X Y
15,3832 10,5713
15,3572 10,5966
15,3319 10,6213
15,3017 10,6454
... ...
Dopiero 2 miejsce po przecinku daje różnice między liczbami. Jak zrobić to na moim układzie wsp?
Będe siedział sam nad tym, jednak gdybyście mogli coś podpowiedzieć jak to najlepiej rozwiązać byłbym bardzo wdzięczny. Dzięki wielkie za wszystko!!!