Witam, to mój pierwszy post, bo i pierwszy problem podczas krótkiej przygody z programowaniem.
Zadaniem jest napisanie gry kółko i krzyżyk (w konsoli, polegająca na wpisywaniu współrzędnych). Napisałem już coś takiego "strukturalnie", (tzn. w jednej klasie). Teraz gra ma być trochę bardziej rozbudowana i przygotowana na kolejne modyfikacje (żeby łatwo było coś dodać). Dlatego postawiłem sobie za cel napisanie tego obiektowo, co i tak jest zalecane na stronie z której się uczę. Problem w tym, że wszystko dotąd pisałem w jednej klasie i nawet nie wiem jak się do tego zabrać. Rozumiem jak działają programy innych użytkowników napisane w ten sposób ale sam mam problem z tworzeniem.
W grze najpierw ma być do wyboru za pomocą komend gra z innym użytkownikiem lub komputerem na poziomie easy. W następnych etapach mam dodać wyższe poziomy trudności komputerowi.
Wymyśliłem sobie najpierw, że stworzę na początek klasę, która będzie przechowywała wszystko co związane z polem gry. Problem pojawił się taki, że nie mogłem wywoływać metod tej klasy w innych klasach poza klasą Main (ani statycznych ani po utworzeniu obiektu (obiekt dało się utworzyć w innych klasach)). Tylko w klasie Main działało tak jak chciałem. Próbowałem nawet ustawiać wszystkie modyfikatory dostępu w programie na public ale nic to nie dało. Nie rozumiem czemu w klasie Main działa, a w innych nie. Czym ta klasa miałaby się różnić? Klasy, w których chciałem żeby działało też zmieniłem na public.
Pomijając to, nie wiem czy to w ogóle dobry pomysł i zwracam się z pytaniem czy ktoś mógłby mnie nakierować jak zbudować ten program? Nie znam jeszcze takich zagadnień jak dziedziczenie, interfejsy, polimorfizm ale wydawało mi się, że da się bez tego napisać coś sensownego.
"Urządzenia elektryczne lepiej działają, gdy się je podłączy do zasilania"
. Podobnie jest z programowaniem - jak prosisz o pomoc z kodem, to fajnie, jakbyś go zamieścił ;)