Kod chodzi poprawnie, pomimo ze dla mnie to troche oporny tzn. nastepny dodatkowy kotek to dodatkowe 4 linie kodu (ucze sie jeszcze javy i jesli mozna w tym kodzie cos poprawic to chetnie zobacze).
HashMap<String, Object> hashMap = new HashMap<>();
hashMap.put("tekst","ala ma kota");
HashMap<String, String> hashMapObiekt0 = new HashMap<>();
hashMapObiekt0.put("imie", "olek");
hashMapObiekt0.put("kolor", "bialy");
hashMap.put("0", hashMapObiekt0);
HashMap<String, String> hashMapObiekt1 = new HashMap<>();
hashMapObiekt1.put("imie", "juzio");
hashMapObiekt1.put("kolor", "czarny");
hashMap.put("1", hashMapObiekt1);
HashMap<String, String> hashMapObiekt2 = new HashMap<>();
hashMapObiekt2.put("imie", "jas");
hashMapObiekt2.put("kolor", "szary");
hashMap.put("2", hashMapObiekt2);
System.out.println(hashMap);
System.out.println("--------");
System.out.println(hashMap.get("tekst"));
System.out.println(hashMap.get("0"));
System.out.println("--------");
HashMap<String, String> hashMapObiekt2Odczyt = (HashMap<String, String>) hashMap.get("1");
System.out.println(hashMapObiekt2Odczyt.get("imie"));
System.out.println(hashMapObiekt2Odczyt.get("kolor"));
Czy mozna bylo to zrobic za pomoca petli (nastepy kotek to tylko 2 linijki kodu) - wedlug przykladowego ponizszego kodu. Nie wiem tylko czy mozna w javie zrobic by nazwa tablicy byla polaczenie "hashMapObiekt" i zmienna "i" (nad znaczkami ^ edytor pokazuje blad).
HashMap<String, Object> hashMap = new HashMap<>();
hashMap.put("tekst","ala ma kota");
List<String> listImie = new ArrayList<String>();
listImie.add("olek");
listImie.add("juzio");
listImie.add("jas");
listImie.add("kicia");
List<String> listKolor = new ArrayList<String>();
listKolor.add("bialy");
listKolor.add("czarny");
listKolor.add("szary");
listKolor.add("rudy");
for (int i = 0; i < listImie.size(); i++) {
HashMap<String, String> hashMapObiekt+i = new HashMap<>();
// ^^^^^^^^^^^^^^^
hashMapObiekt+i.put("imie", listImie.get(i));
// ^^^^^^^^^^^^^^^
hashMapObiekt+i.put("kolor", listKolor.get(i));
// ^^^^^^^^^^^^^^^
hashMap.put(i, hashMapObiekt+i);
// ^^^^^^^^^^^^^^^
}