Witam!
Od ostatniego czasu chciałbym stworzyć prosta grę w Javie typu multiplayer, może być nawet taka, że jest kilka kulek poruszających się po mapie (podłączeni gracze). Niestety nie potrafię zrozumieć przesyłania danych i odbierania pomiędzy serwerem a klientem... Z tego co jedynie rozumiem to wiem, że potrzebne są dwie klasy: Server, Client. Mam też pojęcie o istnieniu: DataOutputStream, DataInputStream. Chciałbym, aby ktoś mógł konkretnie wytłumaczyć jak przesyłać dane i je odbierać.
Pozdrawiam,
Maycrawer
- Rejestracja:ponad 7 lat
- Ostatnio:ponad 7 lat
- Postów:2
0
edytowany 1x, ostatnio: Maycrawer

- Rejestracja:prawie 13 lat
- Ostatnio:4 dni
- Postów:365
0
Pisanie serwera do gier akcji to nie taka prosta sprawa, problem stanowi opóźnienie przesyłania danych, lepiej pomyśl o np kółko i krzyżyk online na początek.
Tutaj masz przykład : http://cs.lmu.edu/~ray/notes/javanetexamples/
Jak to zrozumiesz to kolejnym krokiem może być zapoznanie się z chanelami, czyli socket NIO.
Różnica między zwykłymi socketami a socketami NIO jest taka że nie są blokujące i jeden wątek może obsługiwać całą komunikacje.
Kolejny krok to protokół UDP datagram.
Jak będziesz umiał programować datagramy, to możesz zacząć zabawę z grami akcji.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.