Tworzenie Gry Multiplayer - Opierającej się na Socketach

Tworzenie Gry Multiplayer - Opierającej się na Socketach
MA
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:2
0

Witam!
Od ostatniego czasu chciałbym stworzyć prosta grę w Javie typu multiplayer, może być nawet taka, że jest kilka kulek poruszających się po mapie (podłączeni gracze). Niestety nie potrafię zrozumieć przesyłania danych i odbierania pomiędzy serwerem a klientem... Z tego co jedynie rozumiem to wiem, że potrzebne są dwie klasy: Server, Client. Mam też pojęcie o istnieniu: DataOutputStream, DataInputStream. Chciałbym, aby ktoś mógł konkretnie wytłumaczyć jak przesyłać dane i je odbierać.
Pozdrawiam,
Maycrawer

edytowany 1x, ostatnio: Maycrawer
xxx_xx_x
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:4 dni
  • Postów:365
0

Pisanie serwera do gier akcji to nie taka prosta sprawa, problem stanowi opóźnienie przesyłania danych, lepiej pomyśl o np kółko i krzyżyk online na początek.
Tutaj masz przykład : http://cs.lmu.edu/~ray/notes/javanetexamples/

Jak to zrozumiesz to kolejnym krokiem może być zapoznanie się z chanelami, czyli socket NIO.

Różnica między zwykłymi socketami a socketami NIO jest taka że nie są blokujące i jeden wątek może obsługiwać całą komunikacje.

Kolejny krok to protokół UDP datagram.

Jak będziesz umiał programować datagramy, to możesz zacząć zabawę z grami akcji.

MA
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:2
0

Dzięki ;)
Już kilka razy patrzyłem na ten poradnik i według mnie jest jednym z lepszych, a nawet najlepiej obrazującym jak zaprogramować coś takiego. Będę musiał go ogarnąć. Jeśli będę mieć jakiś problem to dam znać ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.