Jak napisać multiplayer w JS + Spring Boot ?

Jak napisać multiplayer w JS + Spring Boot ?
Prędki_Lopez
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:20 dni
  • Postów:253
0

Hej.
Wystartowałem z robieniem gry online, Gomoku ( kółko i krzyżyk tylko że plansza 19x19 i 5 "pionków" w jednej linii. Priorytet to multiplayer. Robię ogólnie w JS/jQuery + Bootstrap + Spring Boot ( security i spring data) + MySQL.
Ale nie mam pomysłu za bardzo jak to poprowadzić. Póki co zrobiłem generowaną dynamicznie planszę ( różne wielkości potem będą) składająca się z buttonów ( pola ). Buttony na click będą zmieniały wartość i wysyłany będzie stan planszy do listy ( czy lepiej 2d tablicy? ) na backendzie, tam logika gry i komunikacja.
Nie wiem jak teraz zbierać stan tablicy na przodzie. Czy wygenerowane guziki zapisywać do tablicy, z ich stanami, następnie serializuję tablice do jsona i ajaxem wysyłam do serwera a tam leci json z tablicą do drugiego klienta? Tylko jak wysłać do 2giego klienta?
Nie mogę znaleźć jakiegoś sensownego tutorialu jak mógłbym to napisać w podanych technologiach i stoję w miejscu, jeśli ktoś mógłby wspomóc jakimś materiałem bądź bezpośrednią podpowiedzią, byłbym wdzięczny :)

DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
1

Nie lepiej użyć socketów?

Prędki_Lopez
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:20 dni
  • Postów:253
0

mógłbyś jakimiś bardziej szczegółowymi hasłami rzucić w tym kontekście, to sobie poszukam na guglu.

S9
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:6 miesięcy
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Postów:3573
1

Websockety:)


"w haśle <młody dynamiczny zespół> nie chodzi o to ile masz lat tylko jak często zmienia się skład"
DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
0
Prędki_Lopez
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:20 dni
  • Postów:253
0

Dobra już mam dzięki :)

DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
1

To jeszcze Ci jedno dorzucę: http://www.gabrielgambetta.com/fpm1.html przeczytać wszystkie części. Traktują m.in. o synchronizacji w grach multiplayer. Jak się interesujesz tematem, to pewnie prędzej czy później Ci się przyda. Najciekawsze jest demo, gdzie mozesz zobaczyć ruch piłeczki bez i z zastosowanymi technikami.

edytowany 3x, ostatnio: Desu
Prędki_Lopez
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:20 dni
  • Postów:253
0

To jeszcze pytanie jedno. Jest jakikolwiek sens pisać to w połączeniu ze springiem?

DE
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:11 miesięcy
  • Postów:1788
0

W celach edukacyjnych? :D Ja ostatnio robiłem chat w node.js z użyciem socketów i zapisywałem do bazy mysqlowej phpem, a połączenie node.js <=> php zrobiłem za pomocą rabbitmq. Uzyłem też masy innych narzędzi, tylko dla faktu samego ich użycia.

Prędki_Lopez
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:20 dni
  • Postów:253
0

No tak dokładnie w celach edukacyjnych, bo zależy mi na tym Springu przede wszystkim :) Czyli dobrze to rozumiem, że Spring bedzie mi udostępniał normalnie MVC, security i data, a WebSockety po prostu będą rozporządzały, kto kiedy wysyła i otrzymuje odpowiedź serwera?

Edit: W sumie już nawet widzę, że spring udostępnia api do WebSocketów :)

edytowany 2x, ostatnio: Prędki_Lopez

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.