Witam,
od pewnego czasu mam problem ze zrobieniem trybu multiplayer w grze którą robię w języku Java w Eclipse.
Problem pojawia się w tym, że na internecie nie mogę znaleźć ciekawych poradników które w prosty sposób wyjaśniłby w jaki sposób pobierać informacje od innych graczy po czym wysyłać z powrotem je do wszystkich. W informacjach zawarte byłyby położenia graczy i obiektów takich jak np: zombie oraz żetony i pociski.
Zaznajomiłem się tylko z podstawowymi informacjami na ten temat tzn wiem jak wysyłać i odbierać sockety ale nie wiem jak zrobić to wszystko, żeby działało jak chce.
Prosiłbym aby ktoś w sensowny sposób wytłumaczyłby co mi jest potrzebne i z czego powinienem skorzystać, bądź znajdzie jakiś fajny tutorial który to zawiera (najlepiej pod eclipse gdyż nieco on się różni od czystej Javy).
Z góry dziękuje.
- Rejestracja:około 9 lat
- Ostatnio:prawie 9 lat
- Postów:3
0
some_ONE
"(najlepiej pod eclipse gdyż nieco on się różni od czystej Javy)." ?
fawq
w czystej javie masz main i korzysta on z czegos takiego jak argv args (jakos tak) a w eclipse takiego czegoos nie ma i nw jak wtedy przerobic takie projekty pod eclipse (nie znam czystej javy wiec nie wiem jak przerobic kod z javy na eclipse)
some_ONE
Że niby w eclipsie nie ma maina czy czego? xD Przecież w tym eclipsie piszesz w Javie, a eclipse to tylko IDE.
fawq
w Eclipsie korzystam z libgdx
fawq
to pomożesz czy nie?

- Rejestracja:około 21 lat
- Ostatnio:około 3 lata
- Lokalizacja:Space: the final frontier
- Postów:26433
1
Najprosciej w modeli client-server. Każdy klient łączy sie do serwera i wysyła do niego swoje operacje (poruszanie sie etc), serwer przechowuje u siebie stan gry i ewaluuje ten stan po otrzymaniu od klientów komend a następnie przesyła do podłaczonych klientów zmiany stanu świata.
a po jakim czasie wysyłać clientom informacje o położeniach?
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.