LibGDX jakie zasoby trzeba zwalniać?

LibGDX jakie zasoby trzeba zwalniać?
SO
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:około 7 lat
  • Postów:39
0

Cześć, tak jak w temacie. Mam problem, ponieważ moja gra działa, najpierw pojawia się klasa menu, potem po kliknięciu klasa samej gry, gdy się przegra klasa game over i po ponownym naciśnięciu gra zaczyna się od nowa. Jednak z każdym kolejnym "zagraniem jeszcze raz" ekran gry ładuje się coraz wolniej, co może bnyć przyczną? Czy mogą mi się gdzieś w pamięci zbierać jakieś zasoby i zajmować ją powodując dłuższe ładowanie? Czego powinienem się pozbywać? Textur na pewno, ale czy np takie rzeczy jak kolejne wcielenia klasy enemy w ArrayList też powinienem usuwać kiedy gra się kończy?

RA
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:8 miesięcy
  • Postów:93
0

na wiki libgdx masz opisane jakie zasoby wymagają ręcznego zwolnienia / dispose/. Ogólnie są to wszelkiego rodzaju assety: textury, dźwięki ale też kilka innych obiektów. https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Memory-management

SO
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:około 7 lat
  • Postów:39
0

Okej, ale co np z macierzami zawierajacymi obiekty? Czy je tez musze czyscic?

RA
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:8 miesięcy
  • Postów:93
1

Jeśli nie mają w sobie obiektów z dispose to zostawiasz to gc. Ewentualnie możesz zastosować technikę poolingu.

SO
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:około 7 lat
  • Postów:39
0

spoko, dzięki

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.