Szybkość Graphic

Szybkość Graphic
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Jak maxsymalnie i bezpiecznie przyspieszyć graphic w JFrame gdyż miałem zrobić silnik graficzny i chyba zbyt wolny by był...

Zobacz pozostały 1 komentarz
KA
tak a ja chce polecieć na marsa. lepiej zajmij się apliakcjami biznesowymi to zdobędziesz prace i szmal!
XI
chce pisać gry na tym silnkiu
panryz
on musi najpierw skończyć podstawówkę.
XI
gimnazjum :)
panryz
Serio? Ktoś kto nie potrafi pisać po polsku może iść do gimnazjum ?
Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
1

Pisz bezpośredno po pamięci karty graficznej zapalając piksele które ci potrzebne. Szybciej nie będzie.


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Coś o tym słyszałem ale jak to zrobić w JAVA ?!

Zobacz pozostałe 3 komentarze
XI
On już to poprawił
niezdecydowany
niezdecydowany
poprawił po 20sekundach.
niezdecydowany
niezdecydowany
a ty @Xix zajmij się rysowaniem na kartce papieru, bo to max co może z ciebie być.
XI
Tobie też udowodnie :)
niezdecydowany
niezdecydowany
słyszałem że jak się skoczy z drugiego piętra to połamie się nogi - jak chcesz możesz udowodnić.
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Może LWJGL ?

Zobacz pozostałe 4 komentarze
KA
po co Ty chcesz programowac? w gimnazjum to sie robi inne rzeczy
XI
chce udowodnić że potrafie stwporzyć to co planuje :) Może nie jestem dobrym programistom jeśli chodzi o wiedzę ale jak przeczytam książkę to już tylko genialne pomysły będą się liczyć a angielski miałem na 5 na koniec * klasy gim którą akurat skończyłem :) :) :) ;] :P
niezdecydowany
niezdecydowany
zrób import Huge.Wide.Dummy.Paint.Chgw
panryz
Dobry troll, co ile forum 4programmers przyjmuje takich?
XI
co to to Huge...
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Podajcie mi konkretny kod który mi pixela narysuje w okienku tą metodą :) Bo innaczej to pewnie nam dłułgo zejdzie na gadaniu a ja i tak nic z tego nie zrozumeim :)

spartanPAGE
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:około miesiąc
1

Ale to ty masz napisac silnik

XI
ale to wy macie mi powiedzieć jak go przyspieszyć :) Umiem z użyciem graphic ale wyobrażam sobie różnokolorowe pixele latające po ekranie patrząc jajak Java jest szybka jeśli chodzi o zwykły graphic. Ale jak minecrafta zrobili to i ja dam rady coś zrobić :)
niezdecydowany
niezdecydowany
dasz radę zawiązać buciki czy masz na rzepy ?
Wizzie
W Minecrafcie jest używany LWJGL
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Czy w końcu mi pomożecie ? Na początku to coś jeszcze mi pomagaliście...Rozumiem że bardzo się zżyliśmy na tym forum ale chce się też czegoś dowiedzieć... :)

edytowany 1x, ostatnio: Xix
airborn
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:prawie 7 lat
  • Postów:274
1

Odpowiedź jest prosta - Swing nie służy do tego typu aplikacji, ich koncepcja jest zupełnie różna. Propozycje czegoś innego już dostałeś, to m.in. LWJGL

XI
a jak jego zrobili żę taki szybki ?
airborn
piszą bezpośrednio do bufora karty graficznej?
grzesiek51114
grzesiek51114
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2442
0

No przecież @Shalom Ci napisał. Chcesz przyspieszać frameworki, które ktoś wcześniej optymalizował? Bierz ASM i pisz po pamięci karty. Przecież uczysz się ASM. Na jaką pomoc liczysz w ogóle? Że ktoś Ci przepisze całe biblioteki po to, żeby zrobić optymalizację czegoś co ktoś już dostatecznie zoptymalizował?

XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Czyli JFrame odpada ? No to gdzie tą grę napisać by była maxsymalnie szybka ?

niezdecydowany
niezdecydowany
w assemblerze
XI
ale chodzi o to by to było w Java :)
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Całkiem się już pogubiłem... Da się to zrobić w Java ?

airborn
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:prawie 7 lat
  • Postów:274
1

Może zacznijmy od początku... Jaki problem masz z obecnym rozwiązaniem które wykorzystujesz? Co w ogóle próbujesz na tym JFrame rysować?

Wydajne graficznie rzeczy w Javie da się zrobić, ale nie w Swingu czy innych podobnych frameworkach bardziej do aplikacji okienkowych niż do gier. Wysoko wydajną grafikę możesz osiągnąć wykorzystując LWJGL, JOGL, libGDX czy chociażby jMonkeyEngine.

Zobacz pozostałe 7 komentarzy
niezdecydowany
niezdecydowany
przecież ci napisałem, niby jesteś inteligenty a jednak nie wyglądasz - napiszesz do w assemblerze a potem wystarczy że wkleisz go do System.out.println("TUTAJ ?"); takie to trudne ?
airborn
A może po prostu @niezdecydowany jak nie masz nic mądrego do napisania, to sobie odpuścisz, co?
niezdecydowany
niezdecydowany
nie.
XI
@niezdecydowany nie wyglądam bo mnie niewidzisz :)
niezdecydowany
niezdecydowany
a widzę, np: na twoim blogu huehuheuwheiuwheiwuehuweiuhwiehweuwe
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

A jak zrobili LWJGL skoro to nie jest wbudowane w Java ? No to musi być jakiś sposób ! @Shalom musi wiedzieć jak przspieszyć grafikę !!!

Zobacz pozostałe 3 komentarze
Shalom
@Xix LWJGL jest open source. Otwórz źródła i przeczytaj jak to zrobili.
XI
@Shalom Tak ? Gdzie to się da zrobić ?!
XI
@Wizzie To teraz zrzucaj na nieprzeczytane książki. Teraz głównie wiedzy mi brkuje :)
katelx
@Shalom niestety kursor usera @Xix sprytnie omija wszystkie linki, jak juz trafia to niestety automatycznie przeskakuje w prawy gorny rog ekranu i klika.
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Dajcie mi gotowy kod który mi tymi waszymi metodami narysuje pixela. Wtedy będę szczęśliwy :) Nie chce z takich gotowców korzystać. No może to takie do końca gotowce nie są ale chyba da się to zrobić bez LWJGL. No bo w takim razie jak to w LWJGL zrobili ? Skoro bez gotowców w LWJGL zrobili to jest jakiś sposób :)

NoZi
@Shalom długo jeszcze ten gość będzie pisał na tym forum? litości...
XI
@NoZi pÓÓÓÓki czegoś nie stworze ne pewno :)
grzesiek51114
grzesiek51114
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2442
2

Dajcie mi gotowy kod który mi tymi waszymi metodami narysuje pixela. Wtedy będę szczęśliwy

Proszzzzz...

Kopiuj
org 100h

; Ustawienie trypu VGA 16 kolorow
mov ax,012h
int 10h
	
; Zapalenie piksela i ustawienie koloru
mov ah,0ch
mov al,12; 12 - kolor czerwony
int 10h 

; Koniec programu
mov ax, 4c00h
int 21h

Zapalenie jednego piksela na ekranie (o wybranym kolorze, a co!)

Kompilujesz przez nasm -o plik.exe plik.asm gdzie plik.asm to plik z powyższym kodem. Najlepiej pod DOSBoxem.

A dalej... to już tylko Twoja kreatywność...

edytowany 4x, ostatnio: grzesiek51114
Zobacz pozostały 1 komentarz
LukeJL
mov ax,012h - czemu nie 13h? W trybie 13h będziesz miał więcej kolorów (aż 256!), oraz minimalistyczną rozdzielczość (320x200 FTW). A zapalać piksele będziesz mógł odwołując się bezpośednio do buforu grafiki, który znajduje się pod adresem A000 (tego adresu się nie zapomina!)
grzesiek51114
grzesiek51114
@LukeJL no w sumie racja, mógłbym ale...W prawie wszystkich przykładach jest właśnie 13h :) Tak jakoś mi wyszło :)
grzesiek51114
grzesiek51114
@Xix cieszę się, że mogłem Cię uszczęśliwić :) W javie nie pisze się bezpośrednio po pamięci karty graficznej. Te czasy w ogóle dawno już minęły.
XI
@grzesiek51114 no ale w Java są pewnie jakieś inne metody bo w niej też pisze się gry i tego typu rzeczy
LukeJL
pisanie w Javie polega na piciu kawy (z ang. potocznie "java") i wypluwaniu jej na monitor. Tak rodzą się gry i inne tego typu rzeczy.
katelx
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:5 miesięcy
  • Lokalizacja:Hong Kong
2

@Xix daj sobie spokoj z tym programowaniem moze, jest tyle ciekawych rzeczy ktore mozna robic w tym zakresie a ty akurat wybrales zakladanie niepowaznych tematow na forum, ja rozumiem za masz duzo wolnego czasu, ale sa pewne granice :)

Zobacz pozostałe 2 komentarze
katelx
@Xix granice swe znac sztuka jest, sily na zamiary mierzyc cnota. do ciebie wybor nalezy czy byc przegranym w programowaniu juz teraz czy po latach spedzonych w mekach
XI
po tygodniach spędzonych w chwale przebić się przez wszystkich !!!
katelx
@Xix masz na mysli ze wszyscy beda mieli cie dosc i nikt nie bedzie z toba gadal?
bogdans
@panryz, masz mało wrażliwe oczy - zamieżam nie powoduje krwawienia?
panryz
też powoduje, ale póki przez "u" widziałem już od niego dwa razy. @bogdans nie możesz go jakoś "poskromić" ?
XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Powiedzcie jak konkretnie to wszystko zrobić z użyciem bibliotek standardowych Java i czy tak się w ogóle da ?

XI
  • Rejestracja:około 10 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:231
0

Dobra decyduje się na razie na LWJGL.

niezdecydowany
niezdecydowany
HUBERCIK PATRZ ! https://github.com/LWJGL/lwjgl tak to jest zrobione - teraz czekamy na kolejne wątki !
panryz
myślisz, że to ta sama osoba ?
niezdecydowany
niezdecydowany
oczywiście, postalkowałem sobie trochę :D
panryz
Ty brutalu :D
Wibowit
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:około 14 godzin
1

LWJGL korzysta z natywnych bibliotek poprzez interfejs JNI.

Obecnie nie pisze się bezpośrednio po pamięci karty graficznej z poziomu aplikacji, bo taki putpixel musi być:

  • przetworzony przez sterownik,
  • zapakowany w polecenie dla karty graficznej,
  • przesłany przez szynę PCI-Express,
  • polecenie musi być wykonane przez kartę graficzną,
  • a następnie trzeba czekać na sygnał, że polecenie się zakończyło,
    Narzut ogromny.

Kolejna sprawa to środowisko:

  • system operacyjny ma własny kompozytor okien (czy jak to tam nazwać), który renderuje zawartość okien i to jemu trzeba zgłaszać polecenia do wykonania,
  • można jednak użyć trybu pełnoekranowego, gdzie ma się pełną władzę nad ekranem, ale tu i tak są problemy typu synchronizacja,

"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.