Java websockets

Java websockets
Lukasz_
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:140
0

Witam, mam problem ze znalezieniem kilku informacji. Używam play framework do stworzenia pewnej mini gry. Grę mam napisaną w Javie na socketach. Jedynym logicznym rozwiązaniem wydaje mi się użycie websocketów i przepisanie servera javowego tak, aby zamiast zwykłych socketów używał websocketów. Potrzebuję również w jakikolwiek sposób połączyć widoki w Playu z websocketami, bo chciałbym uzyskać na stronie gry dwukierunkową komunikację z serverem. Domyślam się, że bez JSa tego nie zrobię, ale wolałbym żeby było go tam jak najmniej i najprościej. Problem przychodzi kiedy próbuję znaleźć coś o websocketach w javie, jest tysiąc wersji i nie mam zielonego pojęcia co przeczytać ani czego użyć. Czy ktoś kto ma o tym pojęcie mógłby pomóc ?

edytowany 1x, ostatnio: Lukasz_
niezdecydowany
niezdecydowany
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Lokalizacja:Bieszczady
0

Napisanie klienta websocketowego w js'sie jest trywialne.

https://developer.mozilla.org/pl/docs/WebSockets/Writing_WebSocket_client_applications


"Perhaps surprisingly, concurrent programming isn’t so much about threads or
locks, any more than civil engineering is about rivets and I-beams."
Lukasz_
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:140
0

Tak, ale jak połączyć to z Playem tak, żeby nawiązać komunikację z serverem pisanym pod Javą, i jak to napisać w Javie.

niezdecydowany
niezdecydowany
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Lokalizacja:Bieszczady
1

1.Javascript ma w nosie czy Ty piszesz front w javie, cobolu, R, matlable, pascalu czy .... innych dziwnych skrótach.
2.a jak obsługiwać websockety: https://www.playframework.com/documentation/2.0/JavaWebSockets

czego więcej potrzebujesz ?


"Perhaps surprisingly, concurrent programming isn’t so much about threads or
locks, any more than civil engineering is about rivets and I-beams."
Lukasz_
Została jedna rzecz. Wiem jak wysyłać wiadomość z servera do clienta przez websocket, natomiast chciałbym tak jak w zwykłych javowych socketach móc w wybranym przez siebie momencie odczytać wiadomość wysłaną mi przez konkretnego klienta. Rozumiem że dostaję dwa streamy, OUT i IN. out.write() sluzy do wysylania wiadomosci, a co z in ? Nie ma tam zadnej metody pokroju readln(). Jak mam to zrobić ?
Lukasz_
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:140
0

WTF!? Skąd to wziąłeś? Przecież ja całego googla przeszukałem łącząc chyba wszystkie możliwe kombinacje 0o

niezdecydowany
niezdecydowany
wpisałem "js websockets client", pierwszy wynik z googla - już tego kiedyś szukałem, teraz po prostu spojrzałem na gita.
RA
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:13
0

Ja ostatnio działałem trochę na javie, javascripcie z websocketami.
Generalnie w obrębie java używam tej blibioteki : https://github.com/TooTallNate/Java-WebSocket
Natomiast po stronie js to różnie. Niby jest bardzo dobra biblioteka socket.io ale tutaj trzeba uważać w taki sposób, że jej implementacja musi być po stronie clienta i serwera inaczej może coś nie działać. Nawet różne wersje socket.io mogą mieć problemy w dogadaniu się.

Lukasz_
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:140
0

Niestety, potrzebuję użyć Playowej implementacji websocketów, która nie ma możliwości takiego czytania ze strumienia in. Jedynie "onMessage".

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.