Hej wszystkim ;).
Tworzę apkę na Androida, która odczytuje dane z akcelerometru i wykonuje pewne akcje na ich podstawie. Obecnie wygląda to tak, że mam aktywność - MyGLAvtivity
, która z pomocą renderera (MyGLRenderer
- jest klasą wewnętrzną klasy MyGLActivity
) rysuje na ekranie kwadrat i w zależności od wartości odczytywanych z akcelerometru danych (dane zwracane przez czujnik zbierane są w usłudze [service] i na bieżąco umieszczane w tablicy vec
) odpowiednio obraca kwadratem. Docelowo chodzi o to, że ma to być wykorzystywane w samochodzie i ma pokazywać skręty samochodu na odpowiednim modelu. W tej chwili w praktyce wygląda to tak, że kwadrat jest z założenia tyłem samochodu, zatem przy obracaniu telefonu w lewo kwadrat obraca się tak jak tył samochodu podczas skrętu w lewo, to samo przy skręcie w prawo i przyspieszaniu. Wrzucam kod:
MyGLActivity.java
- http://4programmers.net/Pastebin/3177Square.java
- http://4programmers.net/Pastebin/3178
Cel ma być jednak nieco inny - zamiast kwadratu ma być model samochodu. Otóż przygotowałem taki model w Google Sketchup - mogę go więc wyeksportować jako np. plik .obj. Jak taki model wyświetlić w aplikacji, a konkretnie w aktywności? Czyli po prostu wyświetlić go na ekranie telefonu? Później chciałbym oczywiście móc takim modelem obracać (albo obracać kamerą, bo o takiej możliwości też gdzieś czytałem). Do tej pory znalazłem trochę informacji o dwóch sposobach na zrealizowanie tego:
- min3d -> tutaj jednak dokumentacja czy tutoriale są dość stare i nie mogę znaleźć niektórych opcji w moim Eclipse / Android Studio, nie mogę sobie z tym poradzić
- libgdx -> z tym też jakoś nie mogę sobie poradzić, nie mogę znaleźć przykładu jak wykonać to o co mi chodzi...
Z góry dzięki za wszelki sugestie. Chodzi po prostu o jak najprostsze wsadzenie tego modelu do apki i obracanie nim tak samo, jak obracam teraz kwadratem, czy też obracanie kamerą, o ile ktoś podpowiedziałby jak to wykonać.