Kolizje - Gra 2D

Kolizje - Gra 2D
0

Witam,

ostatnio wpadłem na pomysł "A! Zrobię sobie Space Shootera!". Od razu zabrałem się do roboty, zrobiłem fizykę statków kosmicznych, sterowanie, bezwładność (nawet do siebie strzelają!). I pomyślałem, że chciałbym urozmaicić trochę grę dodając do niej teren. Teraz mam problem, ponieważ chcę wykryć czy statek nie uderzył w ziemię. Moim marzeniem jest, aby teren był podobny to tego z wormsów (można go niszczyć). Szukałem całkiem dużo i jedyne rozsądne wyjście to Quadtree. Chciałbym się spytać czy są inne opcje i co polecacie.

Kerai
  • Rejestracja:ponad 16 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Lokalizacja:London
0

Jeśli ma być jak w wormsach, to teren musi być bitmapą (mask?) lub podonym. Niszczenie terenu to po prostu wymazywanie z bitmapy. Kolizja robaka z terenem w wormsach była prosta - sprawdzany jeden pixel (lub więcej) i tyle. U siebie zapewne chciałbyś dokładniejsze. Tak czy siak będzie to sprawdzanie czy dany piksel jest zamalowany czy nie.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.