Rysowanie na BufferedImage

Rysowanie na BufferedImage
antoniaklja
  • Rejestracja:około 14 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:88
0

Witam.
Jak w javie można narysować dowolny kształt, obrazek bezpośrednio na BufferedImage? Chodzi o zmienienie pewnej maski za pomocą której wykrywam kolizję z obiektami.
Wczytuje ją do pamięci i przechowuje w HashMap<String, BufferedImage>

Kopiuj
BufferedImage backgroundMask = sprites.getSprite("background2_mask.jpg");

Pomińmy obiekt sprites klasy Sprites.

bogdans
Moderator
  • Rejestracja:prawie 17 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
1
Kopiuj
BufferedImage bi = ...;
Graphics2D g = bi.createGraphics();

i rysujesz jak na panelu lub na canvasie.


To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy - tak pełni wątpliwości. Bertrand Russell
antoniaklja
  • Rejestracja:około 14 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:88
0

dzięki:) to przyda się do maski, a jak już mam wczytane do pamięci tło i chce je zmienić(rysować na nim)?

edytowany 1x, ostatnio: antoniaklja
bogdans
Moderator
  • Rejestracja:prawie 17 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
1

Dokładnie tak samo, nie ma znaczenia w jaki sposób ten BufferedImage powstał.


To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy - tak pełni wątpliwości. Bertrand Russell
antoniaklja
  • Rejestracja:około 14 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:88
0

dzięki wielkie już zrozumiałem :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.