Światła w modelu 3d

1

Cześć,

Zastanawia mnie jedna rzecz, na którą nie umiem znaleźć nigdzie odpowiedzi. W jaki sposób są tworzone światła modeli 3d w grach? Np. kierunkowskazy albo światła hamowania w modelach samochodów. Prawdopodobnie imitacja ich "blasku" jest wykonywana na poziomie edytora modeli 3d, ale nadal pozostaje pytanie jak? I w jaki sposób jest to eksportowane do gry w taki sposób, że w grze wiadomo kiedy mają świecić, a kiedy nie?

Pozdrawiam.

0

To raczej sam kod aplikacji odpowiada za światła (i możesz nimi bezpośrednio operować w DirectX/OpenGL). Być może (i prawdopodobnie tak) jakieś mądre importery modeli z popularnych aplikacji graficznych automatycznie tworzą światła na podstawie obiektu światła z modelu.
Przykładowo w DirectX światło jest opisywane przez następującą strukturę: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb172566%28VS.85%29.aspx

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1