poruszanie modelu 3d do przodu w Xna

poruszanie modelu 3d do przodu w Xna
konserwa
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:282
0

chodzi mi o nakierowanie :).


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...
Riddle
Administrator
  • Rejestracja:prawie 15 lat
  • Ostatnio:około 9 godzin
  • Lokalizacja:Laska, z Polski
  • Postów:10076
0

aha

OO
Ah! Wszystko jasne!
OO
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 13 lat
  • Postów:98
0

Do przodu czyli gdzie? Zdefiniuj.

Masz dwa wektory: pozycja i cel. Z nich wyciągasz wektor definiująćy odcinek pomiędzy tymi dwoma punktami ( odejmujesz wektory ). Następnie normalizujesz wektor ( wketor.Normalize() czy jakoś tak ) i otrzymujesz wektor o długości 1 definiująćy kierunek z pozycji do celu. Po tym pozostaje tylko zrobić: pozycja+=kierunek.Normalize()*speed; Oczywiście można to zrobić lepiej ale taka podstawa powinna Ci dać ogólne wyobrażenie.


O̾..͠o
konserwa
pozycja-=kierunek.Normalize()*speed; tak dzięki za pomoc :)
JO
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
1

obrót i zmiana pozycji. generalnie to radze zrobić klasę MyModel po której będziesz dziedziczył wszystkie wyświetlane modele, w tej klas zorbisz takie właściwości jak lookAt, position, itp i funkcje loadContent update draw. Z lookat wyliczać będziesz obrót.

OO
Potwierdzam użyteczność rozszeżonej klasy obiektu. Im lepszą klasę obiektu sie zrobi tym potem mniej roboty przy robieniu ogółu gry.
konserwa
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:282
0

uznałem ze do przodu uzna sie jak w życiu bo chyba nie idzie się do przodu odwróconym :)


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...
OO
Według mnie "do przodu" to jest tam gdzie jest skierowany mój wzrok gdy idę. Teraz pytanie gdzie się dany obiekt "patrzy"? ;) Musisz sztywno określić kierunki. O ile dobrze pamiętam to w XNA klasa wektor ma pola zwracające wektory typu Left, Right itd.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.