Potrzebuje plugina do winampa lub programu (w ostatecznosci) do odtwarzania muzyki, ale zeby glosnosc dzwieku byla zawsze taka sama. Czyli np. utwor jest w jednym miejscu glosny, a w drugim cichy. Chodzi o to, zeby caly czas byl taki sam.
(Zalezy mi tez na niezmienianiu pllikow, tylko w locie..., wiadomo)
- Rejestracja:ponad 21 lat
- Ostatnio:ponad 12 lat
- Postów:501

- Rejestracja:ponad 22 lata
- Ostatnio:ponad 11 lat
- Postów:523
a po co ci taka opcja ? raczej to jest malo prawdopodobne zebys znalazl taki program czy plugin do winampa
jest takie cos ze piosenka przeskakuje z jednej na drugą i nie ma przerw - piosenki sie nakładają na siebie a o programie takiem zeby podglaszał ciche momenty w piosenkach to nie slyszlałem
Ew. [diabel] są takie wzmacniacze(dają stałą moc na kanały gdy jest spadek mocy w piosence to podglasza) i odtwarzacze cd ze (b.cicho czy b.głosno nagrana piosenka bedzie tak samo odtwarzana po prostu koryguje moc do pewnej stałej jednostki dB ALE Z tym ze... są momenty w piosenkach ze sie sciszają ale niestety nie zostanie ten dzwiek podgloszony)
masz jeszcze opcje [rotfl] ;) - cool edit pro2:P przerobić 2000 utworków hehe:P
ale popatrz dobrze w tym cool edicie bo tam tez mozna ustawiac odtwarzanie mp3 - wiec moze jest i opcja zeby dzwiek leciał caly czas z jedną siłą!
Pozdro
<font color="brown">//Skasowałem Ci posta to po grzyba wklejasz go na nowo? Co on wnosi do dyskusji? Jeśli potrzebuje czegoś takiego, to jego sprawa! I po grzyba znów piszesz o przerabianiu mp3, skoro on chce mieć możliwość włączania/wyłączania? ech..... - M</span>

- Rejestracja:około 23 lata
- Ostatnio:około 14 lat
Dwie różne sprawy:
- ustawienie, by wszystkie utwory na liście miały podobną głośność.
- ustawienie, aby głośność nie zmieniała się w trakcie utworu
Włączenie 2 może implikować włączenie 1.
Ad.1 (z artystycznego punktu widzenia sprawa czasem podejrzana)
Proponuję zainteresować się http://www.foobar2000.org i technologią Replaygain. Wydaje mi się, że mniej więcej o to w niej chodzi. Być może dokładniej o to, by utwory miały określone przez twórców poziomy głośności względem konkretnego poziomu i jednolitego poziomu odniesienia. Wtedy artystycznie byłoby to do zaakceptowania.
W Adobe Audition (a być może w jego poprzedniku Cool Edit Pro, nie w Cool Edit 2000) istnieje funkcja Group Waveform Normalize służąca do wyrównywania głośności wielu utworów - nie na etapie odtwarzania, jak Replaygain, lecz na etapie edycji. Ma ona wiele zalet w porówaniu z ordynarną normalizacją:
- bierze pod uwagę wartości RMS a nie szczyty amplitudy
- bierze pod uwagę zróżnicowaną czułość ucha ludzkiego na różne zakresy częstotliwości
- pozwala kontrolować czy wskutek normalizacji nie wystąpi clipping
- jeśli wystąpi można wybrać zwykły clipping lub uratowanie jakości limiterem
Ad.2 (z artystycznego punktu widzenia przeważnie zbrodnia - stosowana powszechnie w komercyjnych stacjach stacjach radiowych, reklamach. Stosują to też inżynierowie dźwięku przy produkcji nagrań, jednak zwykle w sposób kontrolowany, wybiórczy i sensowny, przeważnie do niektórych ścieżek. Aczkolwiek szczególnie w popie z ostatnich 15 lat bardzo wiele albumów nagranych jest z bardzo silną kompresją zabijającą naturalną dynamike muzyki. Ciekawi: poguglać Loudness race)
Po prostu kompresja dynamiki. Dostępna zarówno w http://www.foobar2000.org (podczas odtwarzania, prosty kompresor) jak i w CoolEdit/Adobe Audition (podczas edycji, bardzo rozbudowany kompresor/ekspander).
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.