Cześć, mam problem z dyskiem twardym, po podłączeniu do komputera nie "widzi" go. Oddałem do serwisu diagnoza była - uszkodzony system plików. Odzyskali mi kilka rzeczy z tego dysku ale nie całość. Co mogę z nim zrobić jeszcze? Bo mógłbym sam coś spróbować ale mój komp nawet go nie widzi więc nie wiem jak zacząć. A skoro część odzyskali myślę że można więcej bo odzyskali jakieś 10% z tego co było.
Co to znaczy "nie widzi" skoro jest diagnoza, że uszkodzony system plików a nie dysk sam w sobie to komputer musi go widzieć. W Windows np. że względu na uszkodzenie partycji może nie być przypisywana litera dysku. Jednak w menadżerze dysków powinien być widoczny.
Jeśli okaże się, że tak jest to możesz uruchomić programy do odzyskiwania danych i zobaczyć co one znajdą. Takie programy jak DMDE mogą jeszcze coś znaleźć.
System moze nie widziec dysku zewnetrznego bo uwaga moze nie miec przydzielonej literki. Sciagnij starszego Hirensa(15.2) Odpal go przez USB, tam jest soft Victoria 4.46. W zakladce Test
zazncz Remap
i Start
Po paru godzinach powinno byc gotowe. Odzyskalem tak duzo danych z dyskow twardych.
@p_agon: ale to bardziej jeśli miałby jakieś uszkodzone sektory. Tutaj, jeśli wierzyć diagnozie serwisu, problem jest tylko w systemie plików.
No i przed takim remapem warto zrobić kopię posektorową, co by system plików nie rozleciał się jeszcze bardziej.
@p_agon:
po kliknięciu start mam coś takiego i nie widzę potem żadnych postępów - a chyba powinienem ? :D przycisk start pozostaje "wyszarzony" tj jakby wcisnięty
Pod Windows musiałbyś zainstalować sterownik dodatkowy. Kiedyś był dostępny w pakiecie, ze strony autora. Teraz strona autora chyba już nie istnieje, pod starym adresem, a dostępne są nowsze wersje. BTW. Masz wybrany dysk M2. To na pewno ten dysk? Bo jeśli tak, to nie jest to HDD tym samym remap nie ma tu sensu.
Sprawdź czy widzisz dyskw Panel sterowania
> Narzędzia administracyjne
> Zarządzanie komputerem
> Zarządzanie dyskami
.
Jeżeli tak to pobierz: http://www.puransoftware.com/File-Recovery.html
Uruchom i wykonaj pełny skan. Odzyskiwane dane musisz zapisywać na inny dysk.
Skoro podłączenie dysku powoduje zawieszenie menedżera to zrób najpierw diagnostykę dysku. Jak masz problemy z MHDD czy Victoria to uruchom program testujący od producenta dysku - seatools. Wersja dla Windows
https://www.seagate.com/pl/pl/support/downloads/seatools/seatools-win-master/
Zrób pełne skanowanie i wróć z wynikami.
Victoria z hirens może nie działać dla dysków USB, szczególnie jak masz jakiś dziwny kontroler USB. Najlepiej wyjąć dysk z obudowy i podłączyć przez Sata do komputera ( o ile jest takie złącze tam, bo może nie być nawet Sata). Zrozum każde podłączenie dysku do prądu - wpięcie kabała USB do zasilanego portu może skutkować np. porysowaniem talerza, jak talerz nie ma powierzchni magnetycznej to niczego już nie odzyskasz. Nie wiem w jakim stanie jest ten dysk, może jednak jest sprawny. Ale z tego co piszesz to wątpliwe.
Spróbuj inaczej. Zainstaluj DMDE pod windows i zobacz czy ten program widzi ten dysk i spróbuj wykonać kopię posektorową.
Edit.
Oczywiście musisz mieć w komputerze tyle wolnego miejsca jaka jest pojemność kopiowanego dysku.
jurek1980 napisał(a):
Spróbuj inaczej. Zainstaluj DMDE pod windows i zobacz czy ten program widzi ten dysk i spróbuj wykonać kopię posektorową.
Podczas tworzenia tej kopii dostaję błędy cyclic redundancy check tam i mogę niby ignorowac ale jest też adnotacja, żeby upewnić się czy wiem co robię. Czy to może mi zepsuć dane?
Możesz zignorować.
@jurek1980:
od 24 godzin mam 12% postępu, ale co prawda cały czas zmienia sie liczba dobre/złe
są tu szanse powodzenia? myślałem, że 500gb dysk to przeleci w dzień a to wygląda tak jakby był ciężki przypadek lub dysk spowalniał
Dysk ewidentnie ma jakieś uszkodzenie. Myślę, że nie ma co go dalej męczyć. Firma pewnie też odzyskała dane z tego obszaru który daje się odzytać.
Jeśli dane są jednak cenne rozważ skorzystanie z usług innej firmy zajmującej się DR.