Zdalne debugowanie programu, błąd związany z hardwarem klienta

Zdalne debugowanie programu, błąd związany z hardwarem klienta
DA
  • Rejestracja:prawie 8 lat
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Postów:6
0

Cześć,

trafiłem na problem z debugowaniem. Program jest napisany w Qt3D i uruchamia się na 95% komputerów. Na pozostałych, zalicza crash w trakcie uruchamiania.

Hardware tych dwóch komputerów, na których program nie działa, nie wydaje się odstawać w żaden sposób od pozostałych. Logi programu, które zapisuje do pliku, zwyczajnie się urywają i nie pokazują nic sensownego. ProcDump który dołożyłem w ostatniej wersji, wskazuje na błąd dostępu pamięci, jednak bez większych szczegółów, ponieważ nie za bardzo umiem wykorzystać go z projektem Qt. Użytkownicy mają odpowiedni system i zaktualizowane sterowniki.

Powinienem iść w ProcDump, czy polecicie mi jeszcze jakieś narzędzia? Jakie procedury przed puszczeniem programu na produkcję mogę w przyszłości wprowadzić, żeby zminimalizować występowanie podobnych sytuacji? Obecnie testuje programy tylko na VM'ce.

AF
  • Rejestracja:prawie 18 lat
  • Ostatnio:około 2 miesiące
0

Złap zrzut pamięci przy niepoprawnym dostępie do pamięci i przeanalizuj, co tam się dokładnie dzieje.

DA
W jaki sposób coś takiego zrobić? Zasadniczo ProcDump do tego służy, ale bez symboli debugowania daleko nie zajdę, z samego assembly nic nie wyczytam.
AF
  • Rejestracja:prawie 18 lat
  • Ostatnio:około 2 miesiące

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.