Na forum 4programmers.net korzystamy z plików cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania
naszego forum, natomiast wykorzystanie pozostałych zależy od Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz
wyrazić poniżej. Klikając „Zaakceptuj Wszystkie” zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas plików cookies
analitycznych oraz reklamowych, jeżeli nie chcesz udzielić nam swojej zgody kliknij „Tylko niezbędne”.
Możesz także wyrazić swoją zgodę odrębnie dla plików cookies analitycznych lub reklamowych. W tym celu
ustaw odpowiednio pola wyboru i kliknij „Zaakceptuj Zaznaczone”. Więcej informacji o technologii cookie
znajduje się w naszej polityce prywatności.
Chcialbym sie dowiedziec jaki jaka jest roznica w wydajnosci (glownie pod wzgledem programowania, m.in. kompilacja kodu Java, itd, IDE, virtualki, ...) procesora stacjonarnego, a mobilnego.
Np. taki HP 640G1 z I5-4300M kosztuje okolo 3500zl
a ile trzeba by dac za odpowiednik w postaci komputera stacjonarnego, pomijajac monitor, klawiature i myszke.
Jakie testy, benchmarki najlepiej porownywac: 3DMark(ale to chyba grafika bardziej), Cinnebatch...
Dla takiego zastosowania jak wielki znaczenie ma:
ilosc rdzeni procesora
predkosc pamieci ram
cos innego, np. plyta glowna
pomijam fakt, ze wszystko na dysku SSD ale czy tutaj tez ma znaczenie jego szybkosc/cena
Od wielu lat architektura procków mobilnych Intela jest taka sama jak procków stacjonarnych. Stąd różnice w wydajności wynikają z konfiguracji sprzętowej procka, czyli:
taktowanie,
ilość rdzeni,
ilość pamięci podręcznej,
obecność trybu turbo,
budżet energetyczny (od którego zależy jak długo procesor pracuje pełną parą - w celu zmieszczenia się w budżecie energetycznym procesor w pewnych warunkach musi zwolnić; czasem zwalnia też z powodu przekroczenia progu temperatury),
Od pewnego czasu wydajność na takt w przypadku procesorów Intela rośnie dość wolno. Konkretnie to od wprowadzenia architektury Sandy Bridge, która to posiada wszelkie szmery bajery używane w prockach konsumenckich. Nowe architektury po prostu zwiększają wielkości lub liczebności wewnętrznych jednostek, ale nie skutkuje to skokowymi wzrostami wydajności.
Najrozsądniejsze byłoby raczej branie i5 ze standardowym (a nie obniżonym) TDP (thermal design power). Duże TDP to duża wydajność kosztem dużego grzania, ale z drugiej strony możesz przecież sobie pozmieniać ustawienia w systemie operacyjnym, by utrzymywał niskie taktowanie i będziesz miał chłodnego i cichego laptopa kiedy będziesz tego chciał.
Do programowania trzeba dużo RAMu. 8 GiB to absolutne minimum, ale lepiej wziąć więcej, np 16 GiB. Prędkość RAMu nie powinna mieć wielkiego znaczenia dla programisty, ale mimo wszystko można pokusić się o symetryczne obsadzenie gniazd pamięci, tak by mieć te pamięci w trybie dual-channel. To raczej kwestia rozsądnej konfiguracji niż ceny.
SSD oczywiście dramatycznie przyspiesza ładowanie aplikacji. Przyspiesza znacznie też inne rzeczy jak np kompilację. Niedrogie SSDki zwykle zaczynają przymulać, gdy zapcha się je danymi (zwłaszcza gdy nie włączy się trybu TRIM) - stąd warto kupić dysk na tyle duży, by mieć zawsze przynajmniej ze 20% wolnego miejsca.
Istotna jest też konstrukcja laptopa, tj. jego zdolność do odprowadzania ciepła z procka. Bo co z tego, że w lapku będzie teoretycznie mocny procek, skoro będzie musiał chodzić na 1/3 możliwości przez przegrzewanie się.
jak się ma 8 GB, z czego 1 GB zjada Mac OSX, ponad 1 GB zjada IDE, 1 GB na budowanie projektu, to na VMki zostaje 5 GB. Dwie się zmieszczą na wcisk. Odpal jeszcze jakiegoś Jvisualvma z analizą heapa i już jesteś mocno na swapie. 16 GB to IMHO minimum do prac backendowych.
Jak ktoś stawia jedną VMkę, to 8 GB mu raczej starczy, ale jak potrzebuje więcej niż jedną, to dobrze jest mieć lapka z dużą ilością RAMu, albo przynajmniej takiego, którego da się rozbudować.
Już Ci Wibowit napisał, że architektonicznych różnic większych raczej nie ma. Stacjonarne mają wyższy budżet TDP, lepsze chłodzenie, a w związku z tym kręcą się do wyższych częstotliwości i mogą mieć więcej rdzeni (np. 6 albo 8, natomiast najmocniejsze laptopy mają 4). Per rdzeń raczej zdziwiłbym się gdyby różnica z tego była większa niż 20-30%.
Nawet nie wiem czy robią takie modele komputera stacjonarnego. Ale stacjonarny na pewno jest bardziej wydajny od laptopa.
Usunąć wpis?
Tej operacji nie będzie można cofnąć.
Zimny Krawiec
Zimny Krawiec
0
A przy programowaniu w Javie, Android, pod Netbeans, Intelijj IDE, Eclipse, Android Studio ma jakieś znaczenie 16GB? Czy 24GB lub 32GB zwiększyło by wydajność pracy? Jaki jest minimum RAM przy tych środowiskach programistycznych pod systemem 32 lub 64 bit?
Jaki procesor wystarczy do swobodnej pracy iCore 5 cztero rdzeniowy?
Ile rdzeni? Zależy czy zasobożerne względem CPU programy skalują się na wiele rdzeni czy nie. Jeśli np kompilacja u ciebie się dobrze skaluje to warto zainwestować w wiele rdzeni. Jeśli nie, to wystarczą dwa.
Zupełnie nieużywany RAM nie ma wpływu na wydajność. System operacyjny traktuje część RAMu (ile to zależy od potrzeb uruchomionych aplikacji) jako pamięć podręczną dla danych dyskowych. Jeśli aplikacje zjadają cały RAM i dane dyskowe nie będą w RAMie to system zacznie zwalniać, bo dysk będzie w kółko odpytywany.
Ale jakoś nie wydaje mi się, żeby 16 GiB dawało jakąś przewagę nad 8 GiB przy kodzeniu pod Androida. Serwery aplikacyjne, wirtualki, itd zjadają chętnie RAM, ale do Andka chyba cudów nie trzeba, MSZ.
no ale ile tych gigabajtów im potrzeba? jeden emulator się odpala, a on więcej jak jednego gigabajta chyba nie zeżre. tak mi się wydaje, programowaniem na andka się nie zajmuję.
Usunąć wpis?
Tej operacji nie będzie można cofnąć.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.