Większość poważnych gier dostepnych na PC domyślnie uruchamia się w ekskluzywnym trybie wideo, dzięki czemu efektywność ich działania jest wysoka (tutaj mam na myśli renderowanie, nie logikę gry). Wiele gier wspiera też tryb okienkowy, przy czym z reguły takie okienko posiada obramowanie i belkę, a także daje możliwość zmiany swojego rozmiaru za pomocą myszy (jak standardowe okno) i da się je rozciągnąć na cały ekran.
Czy jeśli gra oferuje ekskluzywny tryb wideo to zawsze z niego korzystacie, czy istnieją przypadki, w których wolicie grać w oknie? Tutaj mam na myśli wygodę przełączania się pomiędzy aplikacjami, np. podczas streamowania czy innych nietypowych praktyk. Ewentualnie macie tak kosmicznie wielki monitor, że wolicie, aby gra nie zajmowała całej powierzchni ekranu.
Pracuję sobie właśnie nad oknem swojej nowej gry i tak się zastanawiam, czy wsparcie trybu okienkowego oraz możliwości ustalenia dowolnego jego rozmiaru w ogóle ma sens. Jeśli o mnie chodzi to wystarczy aby gra pozwalała grać w trybie okienkowym, gdzie okno rozciągnięte na cały ekran i aby można było je przerzucić na dowolny ekran. Dodatkowo, musi być wsparcie ekskluzywnego trybu wideo oraz możliwość wybrania jego rozdzielczości, tak aby gracz mógł ją dostosować do wydajności swojego sprzętu. Tryb wideo zapewni wydajność, a okienkowy fullscreen możliwość wygodnego przełączania się pomiędzy aplikacjami. Małe okienko uważam raczej za bezużyteczne.
Zachęcam do wzięcia udziału w ankiecie oraz dodatkowo do uwargumentowania swojego wyboru i ew. skrytykowania mojego podejścia do tego tematu. Może być tak, że jakiegoś przypadku nie biorę pod uwagę i fajnie by było, gdyby ktoś to wytknął. :]