IOS Developer - czy dla juniora

IOS Developer - czy dla juniora
GU
  • Rejestracja:około 7 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
  • Postów:94
0

Cześć,
Chciałbym się dowiedzieć co nieco o IOS developerze. Czy jest popyt na takiego typu aplikacje. Czy można zdobyć pracę będąc na początku ścieżki IT (praca dla juniora)?

Jeżeli już przy aplikacjach mobilnych jestem, waszym zdaniem dla IOS warto pisać je w Kotlinie, Swift?

edytowany 1x, ostatnio: cerrato
loza_wykletych
loza_wykletych
  • Rejestracja:około 5 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
  • Postów:854
0

W IOS pisze się w TCL.


Z wszelkiego drzewa tego ogrodu możesz spożywać według upodobania - ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy z niego spożyjesz, niechybnie umrzesz.
Tenonymous
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:3 dni
  • Postów:425
0
guuren napisał(a):

Jeżeli już przy aplikacjach mobilnych jestem, waszym zdaniem dla IOS warto pisać je w Kotlinie, Swift?

Natywne aplikacje dla iOS'a tylko w Swifcie[opcjonalnie w Objective-C]. Jak chcesz coś crossplatformowego to Xamarin, Flutter albo React Native.

edytowany 1x, ostatnio: Tenonymous
Rizzzzuable
  • Rejestracja:około 5 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
  • Postów:4
0

Cześć, jestem iOS Devem z 6 letnim doświadczeniem.

Praca dla juniora jest - naucz się Swifta (Apple na iBooks ma oficjalną książkę) i spróbuj skopiować swoją ulubioną apkę.

Potrzebujesz czegoś z OSX (na początek maca mini ogarniesz za ~2k) żeby kompilować kod na symulator/telefon.

Wg. mnie po roku takiej zabawy i jednym projektem który pomyślnie zintegrowałeś z jakimś darmowym publicznym backendem (np z tej listy https://github.com/public-apis/public-apis) będziesz gotowy na podjęcie pracy komercyjnej gdzie pracodawca nie będzie musiał wywalać kasy na Twoją naukę i będziesz wnosić wartość do zespołu :) (Mówimy o pracy jako junior, nie o stażu)

BraVolt
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 4 lata
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Postów:2918
0
Rizzzzuable napisał(a):

Potrzebujesz czegoś z OSX (na początek maca mini ogarniesz za ~2k) żeby kompilować kod na symulator/telefon.

O ile wiem, mac jest niezbędny? I konto developerskie płatne (100, więcej dolarów)?
Są jakieś pakiety free studenckie?

Jest https://www.jetbrains.com/objc/ ale na Linux nie da rady pisać aplikacji na iOS/macOS. Jest też oczywiście applowe darmowe Xcode tylko na makach.

PS
Z luźnych rozmów z 2,3 osobami (przy piwie) wyszło, że dev na iOS, w porównaniu do Androida, bardzo sobie chwalą, także finansowo wyszli lepiej.


"Kiedy wiedzieć czy zacząć nauke Springa? bo w czystej Javie to nic ciekawego nie zrobie chyba"
Ein Volk, ein Reich, ein Kwa-Kwa ***** ***
edytowany 1x, ostatnio: BraVolt
loza_wykletych
loza_wykletych
Bo to wdzięczna platforma, jeden system, zgodność wsteczna zazwyczaj maks dwa numerki do tyłu, liczba urządzeń też ograniczona, przyjemny język. Co do niezbędności maca - zależy jak bardzo chcesz przestrzegać licencji która zabrania instalowania MacOSa (nawet wirtualizowania) poza sprzętem Appla. Ale licencja sobie a życie sobie... iPhone to mus. XC jest darmowy ale osobiście wolę AppCode, kwestia przyzwyczajenia do innych IDE od JetBrainsów.
Rizzzzuable
  • Rejestracja:około 5 lat
  • Ostatnio:prawie 5 lat
  • Postów:4
0

Nie musisz już za nic płacić od jakiegoś czasu jeżeli kompilujesz na swój prywatny telefon w ramach nauki. Konto trzeba opłacić jedynie jak chcesz publikować.

loza_wykletych
loza_wykletych
Jak cię nie stać na Ferrari to nie pożyczasz go z wypożyczalni i rozpierd****lasz się na wiadukcie w Warszawie. Chociaż mogę się mylić, nigdy nie miałem Ferrari.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.