tworze stozek poleceniem
gluCylinder(gluNewQuadric,10,0,20,50,10);
i rysuje sie bardzo ładnie. Tylko w jaki sposób przesunac go w XYZ? Obecnie tworzy sie on w 0,0,0. Jak go przeniesc np do 20,30,100?
tworze stozek poleceniem
gluCylinder(gluNewQuadric,10,0,20,50,10);
i rysuje sie bardzo ładnie. Tylko w jaki sposób przesunac go w XYZ? Obecnie tworzy sie on w 0,0,0. Jak go przeniesc np do 20,30,100?
gltranslate(x,y,z);
Właściwie to jest: glTranslateT(x,y,z);
zamiast T: - f dla GlFloat
- d dla GlDouble
To jest oczywiste, ale...
Po przesunięciu stożka i wyświetleniu go dobrze jest wrócić do pozycji (0,0,0). Powinno to wyglądać tak:
glTranslateT(x,y,z);
gluCylinder(gluNewQuadric,10,0,20,50,10);
glTranslateT(-x,-y,-z);
glpopmatrix();
translacja
rysowanie stozka
glpushmatrix();
glpopmatrix();
translacja
rysowanie inne
glpushmatrix();
mogloby mi sie pomylic z push i pop matrix bo nie pamietam co jest pierwsze hm
[diabel] podziałało dzieki chopaki
najpierw musisz coś położyć "Push" a dopiero mozesz zdejmować "Pop" :P