Mam ciekawostke. Może ktoś chce ją rozwiązać. Zapraszam i prosze o wstawianie waszych pomysłów na rozwiązanie...
"Pola szachownicy można ponumerować od 0 do 63 w następujący sposób. Numerujemy od pola A1 (lewy dół) przesuwając się w prawo aż do pola H1 (prawy dół). Wiersz 1 otrzymał więc numery od 0 do 7. Następnie przechodzimy do wiersza 2 i numerujemy od lewej do prawej przyznając numery 8-15. Postępujemy analogicznie z kolejnymi wierszami. Ostatni wiersz bedzie miał numery 56-63, a ostatnie pole H8 numer 63. Napisz program podający wszystkie pola szachownicy, na które może ruszyć się goniec stojący na zadanym (wczytanym z klawiatury) polu. Goniec porusza się po przekątnych. Zakładamy, że na szachownicy nie ma żadnych innych figur ograniczajacych ruch gracza"
Moim pomysłem jest potrakotwanie ruchu jako ukladu wspolzednych. (+-x,+-y)
mozliwy ruch - +1,+1; +1,-1; -1,-1; -1,+1. JEszcze nie mam algorytmu ale jak zrobie to wstawie. Ciekawi mnie jak wy podejdziecie do tematu i jakie będą wasze algorytmy...