DelphiX - klikniecie na sprite

0

witam :]
gdzie mam wpisac procedure dla zdarzenia kliknięcia myszą na SPRITE'a ?

dximagelist1.Items[0]; - przypuscmy dla tego sprite

AHA I JAK POBRAC POZYCJE X i Y SPRITE'a = Items[0]; ?

Dzieki pozdro!

0

Ostatnim razem zajmowalem sie DelphiX juz chyba ponad rok temu, ale postaram sie pomoc. Generalnie wyswietlasz sprita tam gdzie chcesz. DxImageList.Items[0] nie ma swojego polozenia, za kazdym razem go wyswietlasz i musisz osobno pamietac gdzie go wyswietliles.

Np. wyswietlasz: DxDraw.Draw(DxImageList.Items[0], X, Y, 0);
No i sam musisz pamietac ze wyswietliles to na pozycjach X i Y. Szerokosc mozna pobrac: DxImageList.Items[0],.Width;

Problem pojawia się w momoncie gdy chcesz zareagowac tylko na klikniecie widocznej czesci sprte'a (tak zeby klikanie na kolor ustawiony jako przezroczysty nic nie dawalo. Wtedy trzeba uzyc DxSpriteEngine ale jak to juz niestety nie pamietam. Byl tam przyklad uzycia tego komponentu z takimi kulami - poszukaj po przykladach.

0

DxImageList.Items[0].Width; szer
DxImageList.Items[0].Height; dł
czytli jak zwyklego image'a :]

DxDraw.Draw(DxImageList.Items[0], X, Y, 0);
wiec jesli tą procedure wkleje do DXTimera to bedzie mi odczytywal pozycje itema 0 w DXimagelist i wtedy moge pobrac wspolzedne kursora i jesli bedzie sie zgadzalo to jakas akcja:)
aha i co oznacza te 0 na koncu procedury???
DxDraw.Draw(DxImageList.Items[0], X, Y, 0 <- o te zero:));
chodzi o item 0 ?

DZIEKI SZEFIE POZDRO:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1