Dzień dobry, mam pytanie na temat pamięcie, czy jak zrobie sobie
Sprite'a (ludzika wroga), i powiedzmy że go nie zniszcze (nie strzele do niego)
czy jak on już pójdzie sobie w lewo i wyjdzie za ekran, to czy nadal
będzie jakoś zajmował pamięć?
Można go tak sobie pozostawić?
W przyszłości planuje więcje takich wrogich postaci,
więc martwię się o to czy to nie będzie spowalniać gry.--__________________________________
Pozdrawiam...
piechnat
wydaje mi się że raczej na pewno :) dalej zajmuje pamieć. Nie jest wyświetlany, ale wszystkie dane dotyczšce
wyglšdu etc. sš dalej przechowywane.
Roszi
to zablokouj wychodzenie poza akran
---=-OiDnus-=-
wiec tworzysz sobie np rekord twojego wroga:
type
TObjekt = record
X,Y :Integer;
end;
wsk : ^TObject; *wskaznik do typu
var
Postac : wsk; *postac typu wskaznik ;)
procedure TForm1.Create(Sender : TObject);
begin
Postac := AllocMem(SizeOf(TObject)); * rezerwujesz pamiec
end;
*a w procedurze gdzie przeciwnik zgina lub jest poza plansza (i juz nie wroci na nia)
//piszesz :
FreeMem(Postac);
i tyle , w razie pytan pisz :)
--Source of life - Programming,
Skateboarding,
Metal.
oupss doczytalem twego posta :)
ok jesli wyjdzie poza plansze to zwolnij pamiec ,a jesli na nia powroci to ja znow przydziel ;)--Source of life - Programming,
Skateboarding,
Metal.