jak napisać (najlepiej pod delphi, ale może to być też pod innym językiem) armatę? zastosować rzut ukośny, kąt armaty powinien być zmienny a co zatym idzie i parabola lotu pocisku? całość powinna być w charakterze gry... POMOCY!!!
będę baaardzo wdzięczny za jakąś wskazówkę/namiar/lub co kolwiek co mnie przybliży do rozwiązania tego problemu.

- Rejestracja:prawie 22 lata
- Ostatnio:ponad 21 lat

- Rejestracja:ponad 22 lata
- Ostatnio:około 24 godziny
- Lokalizacja:Poznań
Jak napisać armatę?
- :-D
będę baaardzo wdzięczny za jakąś wskazówkę/namiar/lub cokolwiek co mnie przybliży do rozwiązania tego problemu.
Fizyka - szkoła podstawowa:
Droga przebyta w poziomie - ruch jednostajny
Droga przebyta w pionie - ruch jednostajnie zmienny (a=g)
a tu masz wzory: http://mojanauka.pl/fizyka/teoria/wzory.htm

- Rejestracja:około 22 lata
- Ostatnio:prawie 17 lat
- Postów:28
var
Form1: TForm1;
xw,yw: Integer;
a,alpha,b,k,v: Real;
odl: String;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
v:=StrToInt(Edit1.Text);
alpha:=StrToInt(Edit2.Text);
alpha:=alphaPi/180;
a:=9.81/(2Sqr(v*Cos(alpha)));
b:=-Sin(Alpha)/cos(Alpha);
xw:=0; yw:= Form1.Height-1;
Form1.Canvas.MoveTo(xw,yw);
Timer1.Enabled:=True;
end;
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Form1.Canvas.Pen.Width := 10;
Form1.Canvas.Pen.Color := clRed;
Form1.Canvas.LineTo(xw,yw);
xw:=xw+20;
yw:=Form1.ClientHeight-1+Round((a*xw+b)*xw);
Form1.Canvas.MoveTo(xw,yw);
If (xw>=ClientWidth) or (yw>=Form1.ClientHeight)then
begin
If xw > Form1.Width then Label1.Caption := 'Odleglosc strzalu: Ponad 640 m.'
else begin odl:= FloatToStr(xw);
Label1.Caption := 'Odleglosc strzalu: ' +odl+' m';
end;
Timer1.Enabled := False;
end;
end;
RZUC okiem :-D na to.. moze ci sie przyda...

- Rejestracja:prawie 23 lata
- Ostatnio:około 6 lat

- Rejestracja:prawie 21 lat
- Ostatnio:ponad 11 lat
Armata? M'man! Aż wyjąłem książkę mojego wykładowcy! Biorąc pod uwagę kierunek i prędkość wiatru oraz masę pocisku, przy założeniu, że pocisk ma kształt kuli i przy wyjściu z lufy nabywa prędkości obrotowej = układ czterech równań różniczkowych, gdzie facet całkuje metodą Rungego-Kutty-Gilla (mówi ci to coś? Nawiasem mówiąc fajna symulacja w delphi). Pocisk artyleryjski nigdy nie porusza się po czystej paraboli także daruj sobie rzut ukośny, w którym pomijasz choćby opór powietrza.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.