Witam.
Mam naleciałości z C++ dlatego mój post.
Jak jest ze zwalnianiem pamięci po utworzeniu obiektu poprzez konstruktor create?
Np. Tworzę klasę ze zmienną statyczną Integer i dynamiczną array of Integer w public.
W konstruktorze oczywiście inicjalizacja dynamicznej..... SetLengtch().
Mam też destruktor Destroy:
....i teraz
-
Czy w destruktorze muszę usuwać za pamięci zmienną dynamiczną czy wystarczy go po prostu
wywołać i zajęta pamięć prez obiekt jest czyszczona automatycznie -
Czy cały obiekt utworzony przez konstruktor jest dynamicznie alokowany w pamięci czy tylko te zmienne które są tworzone w konstruktorze dynamiczne.
Obiekty oczywiście tworzę poprzez obiekt.create nie przez definicję wskaźnika i potem przez niego obiekt jak w c++.
abrakadaberTab: Array[0..5] of Integer;
(chyba, że ja błędnie rozumiem pojęcie "tablica statyczna" ;P)abrakadabervar tab of integer;
to już jest gotowa tablica, a że jej rozmiar to 0 to inna sprawa