Kółko i krzyżyk-algorytm minimax

Kółko i krzyżyk-algorytm minimax
R1
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:prawie 14 lat
  • Postów:5
0

Witam. Muszę napisać na zaliczenie grę kółko i krzyżyk. Napisałem już grę z opcją dla 2 graczy, natomiast nie mogę napisać wersji dla 1 gracza. Z programowaniem mam do czynienia od roku. Przydałaby mi się fachowa pomoc. Czytałem wiele na ten temat. Znalazłem nawet algorytm minimax. Jest tylko jeden problem. Nie potrafię go wdrożyć w mój program. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje

edytowany 2x, ostatnio: rock12s66
olesio
  • Rejestracja:około 17 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Szczecin
  • Postów:4191
1

Przeanalizuj sobie źródła gry "Kółko i Krzyżyk" w Delphi na: http://www.pelock.com/sources/delphi tak mi się przypomniało, że przeglądając tę stronę widziałem niedawno te źródła. Tylko jak je wykorzystasz to oczywiście podaj w swoim projekcie pochodzenie oryginałego kodu.


Pozdrawiam.
R1
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:prawie 14 lat
  • Postów:5
0

Bardzo dziękuje Olesio. To co wrzuciłeś jest dla mnie naprawdę pomocne. A jeżeli chodzi o źródła, które widziałeś to możliwe, że ktoś napisał program według wzoru, który był na takiej stronce, z której ja korzystałem.A jeżeli chodzi o pomoc to naprawdę Bardzo Dziękuje.

edytowany 1x, ostatnio: rock12s66
olesio
Ten kod nie jest mój, ale cieszę się, że mogłem jakoś pomóc.
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Wszystko fajnie, tylko dlaczego nie zrobić by tego dynamicznie (tj.dynamicznie utworzyć komponenty) ?
Byłoby łatwiej i kod byłby krótszy...
A nie taka drabinka if'ów...


R1
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:prawie 14 lat
  • Postów:5
0

Nie wiem. Wydaje mi się że tak będzie czytelniej, ale mówię: z programowaniem mam do czynienia od września...

Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
1

Akurat coś takiego piszę.
Mogę Ci udostępnić źródła, tak jakoś po południu, to już powinno być ukończone.

Edit: Jednak skończyłem wcześniej.
TImage są tworzone dynamicznie, ma możliwość zmiany rozmiarów planszy (domyślnie 5x5) oraz są 3 obrazki (100x100 px), które odpowiadają za kółko, krzyżyk i puste pole.

Cały kod źródłowy (jeden plik *.pas) ma 170 linijek kodu.
I jest bez drabinek if'ów.

Jak będę miał czas, to dodam jakieś prawdzie AI (teraz jest random())

  • KiK.zip (204 KB) - ściągnięć: 271

edytowany 3x, ostatnio: Patryk27
.::CYMES::.
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:9 miesięcy
0
Patryk27 napisał(a)

Akurat coś takiego piszę.
Mogę Ci udostępnić źródła, tak jakoś po południu, to już powinno być ukończone.

Edit: Jednak skończyłem wcześniej.
TImage są tworzone dynamicznie, ma możliwość zmiany rozmiarów planszy (domyślnie 5x5) oraz są 3 obrazki (100x100 px), które odpowiadają za kółko, krzyżyk i puste pole.

Cały kod źródłowy (jeden plik *.pas) ma 170 linijek kodu.
I jest bez drabinek if'ów.

Jak będę miał czas, to dodam jakieś prawdzie AI (teraz jest random())

Patryk27 masz jakiś błąd przy sprawdzaniu wygranej:
user image

Patryk27
Gra pisana na szybko - później jeszcze zobaczę :)
Patryk27
Poprawione w wersji 2.0. Wrzucę trochę później - jeszcze trza ficzery dodać :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.