- Kwadrat o boku 5, "niezamalowany", ma być narysowany przy pomocy gwiazdek (*).
*****
* * <-- musiałem trochę skrócić, aby to wyglądało, jak kwadrat
*****
- Prostokąt o bokach 5 i 6, też "niezamalowany" i też ma się składać z *.
*****
* *
* *
* *
* *
* *
*****
- Trójkąt prostokątny, obojętnie jakie wymiary, "niezamalowany" i składający się z *.
*
**
* *
* *
* *
*******
- Trzy trójkąty równoramienne o obojętnych wymiarach układające się w kształt choinki, ma być "zamalowana" i też z *.
**
****
******
********
**
****
******
********
**********
**
****
******
********
**********
************
- Trojkąt równoramienny o obojętnych wymiarach, "zamalowany", z *.
**
****
******
********
**********
To jakoś tak powinno wyglądać :D
A tak na serio:
Programik do prostokąta (nudzi mi się, więc ten masz [green] ):
Program NudziMiSie;
Var Szer, Wys, X, Y, I, Temp: Integer;
Begin
Write('Szerokosc --> ');
ReadLn(Szer);
Write('Wysokosc --> ');
ReadLn(Wys);
Temp := Wys;
Wys := Szer;
Szer := Temp;
For X := 1 To Szer Do
Begin
For Y := 1 To Wys Do
Begin
if ((X = 1) Or (X = Szer)) Or (Y = 1) Then
Write('*');
if (Y = Wys) And ((X <> 1) And (X <> Szer)) Then
Begin
For I := 1 To Wys-2 Do
Write(' ');
Write('*');
End;
End;
WriteLn;
End;
ReadLn;
End.
A teraz do kwadratu:
Program NudziMiSie;
Var Szer, X, Y, I, Temp: Integer;
Begin
Write('Bok -->');
ReadLn(Szer);
For X := 1 To Szer Do
Begin
For Y := 1 To Szer Do
Begin
if ((X = 1) Or (X = Szer)) Or (Y = 1) Then
Write('*');
if (Y = Szer) And ((X <> 1) And (X <> Szer)) Then
Begin
For I := 1 To Szer-2 Do
Write(' ');
Write('*');
End;
End;
WriteLn;
End;
ReadLn;
End.
Nie chciało mi się pisać objaśnień, ale kod jest oryginalny (wow, porywające 5 minut pisania :D ).
Sprawdzone pod Delphi ;)
A skoro trójkąt o obojętnie jakich wymiarach, to masz:
Program Trojkat;
Begin
WriteLn(' **');
WriteLn(' ****');
WriteLn(' ******');
WriteLn(' ********');
WriteLn('**********');
ReadLn;
End;
To mój pierwszy taki długi post...