Co lepsze? C++ czy Java? Do pisania gier/programów itp, gier w OpenGLu?

- Rejestracja:ponad 21 lat
- Ostatnio:około 3 lata
- Lokalizacja:Space: the final frontier
- Postów:26433
0
to zależy od tego w czym lepiej sie czujesz i co lepiej umiesz :)
0
- jak poprzednik
- w javie masz ulatwiona przenosnosc, ale kosztem szybkosci (i cierpliwosci userow uczulonych na apletki/progsy w javie)... C/C++ natomiast jest szybszy (w sumie chodzi o to ze jest kompilowany do kodu zrozumialego przez procka/OS, a nie do kodu posredniego ktory wymaga wlasnego srodowiska (zeby bylo jasno, az tak WIELKA strata szybkosci nie jest, ale jednak jakas tam mala jest)), ale mniej przenosny... O ile jesli chodzi o gry to mozna uzyc np SDL czy jakas inna crossplatformowa biblioteke wspomagajaca "robienie gier i aplikacji multimedialnych", to zrobienie progsa okienkowego dzialajacego pod winda i pod linem moze stac sie prawdziwa udreka (tj skonczy sie na instalowaniu dodatkowych bibliotek pod winda (Qt/gtk/or sth) albo pisanie dwa razy tego samego programu (ew interface'u siakiegos do api, czyli w sumie pisanie Qt/gtk od nowa ;ppp)...
A.. problem znika jesli chcesz np tylko pod winde pisac ;> albo tylko pod linuxa ;> wtedy bym C/C++ polecil z uwagi na brak wymaganego siakiegos specialnego srodowiska
IMHO: C/C++, ale to tylko IMHO
wybierz to co umiesz najlepiej albo to czego chcesz sie nauzcyc ;>
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.