działanie z funkcją BitBlt jako zastępnik SetPixel

działanie z funkcją BitBlt jako zastępnik SetPixel
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 4 godziny
  • Postów:427
0

czytałem no forach angielskich że mozna użyć szybszej metody rysowania tablicy zamiast SetPixel tylko BitBlt , problem polega na tym jak to użyć bo np. mam tablice z obrazem szer. wys. i jak to przedłożyć rysowanie przez BitBlt , wie ktoś jak to działa ?

EDIT:
mam takie coś ale otwiera z pliku a ja chce żeby mozna było dostarczyć tablice zamiast pilku

Kopiuj
HBITMAP hBitmap = (HBITMAP)LoadImage(NULL, "neco.bmp", IMAGE_BITMAP,
      487, 456, LR_LOADFROMFILE);

  HDC hDC = GetDC(NULL);
  HDC hBitmapDC = CreateCompatibleDC(hDC);
  HBITMAP hOldBitmap = (HBITMAP)SelectObject(hBitmapDC, hBitmap);

  BitBlt(hDC, 0, 0, 487, 456, hBitmapDC, 0, 0, SRCCOPY);

  /* Don't forget to release resources that you've acquired */
  SelectObject(hBitmapDC, hOldBitmap)
  DeleteObject(hBitmap);
  DeleteDC(hBitmapDC);
  ReleaseDC(HWND_DESKTOP, hDC);

zrobiłem tak:

Kopiuj
  	do
	{
      BitBlt(hDC, 0, 0, 487, 456, hBitmapDC, 0, 0, SRCCOPY);
	}while(kbhit()!=true);

i pokazuje teksture z pliku ale nie w konsoli tylko na żywca na pulpicie a ja chce zeby było w konsoli
EDIT:
mam juz jest w konsoli trzeba było dodać to:

Kopiuj
HWND myconsole;
myconsole = GetConsoleWindow();

  HDC hDC = GetDC(myconsole);

teraz tylko jeszcze zeby mozna było wczytać z tablicy

edytowany 3x, ostatnio: wilkwielki
overcq
  • Rejestracja:około 7 lat
  • Ostatnio:2 minuty
  • Postów:393
0

Memory Device Contexts
Procedurą, która tworzy ‘bitmapę’ z tablicy kolorów kolejnych punktów, jest CreateBitmap. Z tym, że

Each scan line in the rectangle must be word aligned (scan lines that are not word aligned must be padded with zeros).

Po utworzeniu ‘bitmapy’ potrzeba użyć procedury SelectObject na DC. I teraz:

  • Jeśli rysujesz ‘bitmapę’ o rozmiarze całego okna, to wystarczy użyć “SelectObject” na DC okna.
  • Jeśli rysujesz tylko fragment okna, to potrzeba utworzyć “Memory DC” procedurą CreateCompatibleDC na DC okna, następnie “SelectObject” na DC tego utworzonego “Memory DC”, a ostatecznie BitBlt z parametrem SRCCOPY, by skopiować fragment “Memory DC” do DC okna.

Nie znam się, ale się wypowiem.
Wizytówka
joh­nny_Be_go­od jest mistrzem ‘eskejpowania’ i osadzania.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 4 godziny
  • Postów:427
0

sorry ale za dużo tego podałeś nie rozumiem, ta moja wersja działa ale wyswietla teksture na pulpicie a ja chce zeby było w konsoli i nie z pliku tylko z tablicy
EDIT: juz zrobiłem na konsole i działa w konsoli
EDIT: jak jest struktura HBITMAP hBitmap , zeby mozna było recznie ustawić tablice z obrazem tzn teksture i szerokosc i wysokosc

edytowany 3x, ostatnio: wilkwielki
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 4 godziny
  • Postów:427
0

jak działa CreateBitmap w praktyce? chodzi mi o jakiś prosty przykład ...
znalazłem takie cos:
HBITMAP hbmp = CreateBitmap(width, height, 1, depth, data);
czy depth to ilosc bajtów opisujące jeden pixel cyli np wartość 3? jesli chozdi o RGB , a data to tablica nasza czyli nasza tekstura czy tak?

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 4 godziny
  • Postów:427
0

mam tak:

Kopiuj
	bi[0].init("neco.bmp");

	HBITMAP hBitmap = CreateBitmap(bi[0].w, bi[0].h, 1, 24, bi[0].bitmapData);

i jest czarne okno a wczytuje dobrze plik sprawdzałem coutem 'w' i 'h' i nie działa dlaczego? wie ktoś o co chodzi ze nie działa?

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
overcq
  • Rejestracja:około 7 lat
  • Ostatnio:2 minuty
  • Postów:393
0

Odpowiedzi na Twoje pytania znajdują się dokumentacji WinAPI.
Dodam tylko, że depth musi być zgodne z tym, jakie ma DC okna, a przypuszczam, że jest to 32 bity. Wtedy każdy kolor układa się w zmiennej 32‐bitowej w tablicy.


Nie znam się, ale się wypowiem.
Wizytówka
joh­nny_Be_go­od jest mistrzem ‘eskejpowania’ i osadzania.
JB
  • Rejestracja:ponad 2 lata
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Holandia
  • Postów:851
0
overcq napisał(a):

Memory Device Contexts
Procedurą, która tworzy ‘bitmapę’ z tablicy kolorów kolejnych punktów, jest CreateBitmap. Z tym, że...ego utworzonego “Memory DC”, a ostatecznie BitBlt z parametrem SRCCOPY, by skopiować fragment “Memory DC” do DC okna.

Gadałem z ludźmi z microsoftu i to windowsowskie bmp ma dopełnienie do szerokości. Tak dopowiadam, jak by ktoś chciał sobie bitmapy tworzyć a nie korzystać z gotowych funkcji (tak uzyskać kontrolę wyższego poziomu)


JB
  • Rejestracja:ponad 2 lata
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Holandia
  • Postów:851
0
wilkwielki napisał(a):

mam tak:

Kopiuj
	bi[0].init("neco.bmp");

	HBITMAP hBitmap = CreateBitmap(bi[0].w, bi[0].h, 1, 24, bi[0].bitmapData);

i jest czarne okno a wczytuje dobrze plik sprawdzałem coutem 'w' i 'h' i nie działa dlaczego? wie ktoś o co chodzi ze nie działa?

czyli masz tablicę obiektów (bi) i w nich funkcje init() czy to jednak wskaźniki na funkcje? Obiekty w klasie mają properties w,h i bitmapData( struktura czy klasa)?


wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 4 godziny
  • Postów:427
0

z klasy , juz mam zrobiłem konwersje z tablicy 24 bitowej na 32 bitową i działa, na tym to wszystko dzięki wszystkim i temat zamknięty

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.