projekt prawie skonczony DrawConsole

projekt prawie skonczony DrawConsole
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
1

miłej zabawy
DrawConsole_g++.rar

wolno działa bo
SetPixel(mydc, x, y, COLOR) do BIOSU głównego a potem do BIOSU karty graficznej i na ekran
a z akceleracja SetPixel(mydc, x, y, COLOR); do sterownika a potem do procesora graficznego i na ekran

edytowany 1x, ostatnio: cerrato
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Program nie uruchamia się. Wyrzuca błąd, że brak bibliotek libgcc_s_seh-1.dll oraz libstdc++-6.dll
Dodaj bbiblioteki do rar'a.

error 1

Kopiuj
---------------------------
DrawConsole.exe - System Error
---------------------------
The code execution cannot proceed because libgcc_s_seh-1.dll was not found. Reinstalling the program may fix this problem. 
---------------------------
OK   
---------------------------

error 2

Kopiuj
---------------------------
DrawConsole.exe - System Error
---------------------------
The code execution cannot proceed because libstdc++-6.dll was not found. Reinstalling the program may fix this problem. 
---------------------------
OK   
---------------------------

W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 4x, ostatnio: tBane
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

jesli pisze *.dll was not found tzn ze brakuje tych bibliotek dll albo w systemie albo gdzies indziej u mnie działa dobrze i kompiluje i się włącza projekt, jaki masz system windows? i wersje g++ ?

patrz tutaj: libgcc_s_seh-1.dll libgcc tzn ze masz stary g++

masz tutaj pobierz i zainstaluj https://cpp-lang.net/pl/tools/standalone/compilers/setup-gcc-windows/

edytowany 2x, ostatnio: cerrato
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

@wilkwielki dobra, instaluje zaraz zobaczę i dam znać


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

jak zadziała Ci to daj znać czy Ci pomogłem ok?
wpisz w konsoli g++ --verion i podaj to co pisze konsola na temat wersji g++ u mnie jest tak

C:\Users\Dom>g++ --version
g++ (Rev2, Built by MSYS2 project) 14.2.0
Copyright (C) 2024 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions. There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Problem nadal występuje.

Kopiuj
$ g++ --version
g++.exe (Rev2, Built by MSYS2 project) 14.2.0
Copyright (C) 2024 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.  There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Odpaliłem i dorzuciłem wymagane biblioteki. Teraz program się uruchamia.


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 1x, ostatnio: tBane
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

no i fajnie ze działa to moze jakis komentarz na temat projektu czy fajny? 😀

tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

To jest tylk progress bar ? Bo długo działa ten program.

screenshot-20250207043651.png


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 1x, ostatnio: tBane
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

długo tzn wolno bo bez akceleracji sprzetowej przez GPU

tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Plus za grafikę w CMD - nawet nie wiedziałem, że tak sie da. Ale jest sporo minusów - progress bar brzydko się skaluje - wychodzi poza teksturę "pulpitu", nie wiem po co jest ta tekstura pulpitu ale za ładnie to to nie wygląda .. Procenty postępu - spoko, ale nie są dobrze pozycjonowane - najlepiej by wyglądały gdyby były nad progress barem i po środku. Poza tym progress bar jest zapętlony - po 100% ładuje się od nowa - nie wiem czy tak powinno być, lepiej jakby wyświetliło się coś innego - kolejny etap programu chociażby tekst "file loaded"

screenshot-20250207044256.png


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 1x, ostatnio: tBane
LukeJL
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:2 minuty
  • Postów:8423
1

Czyli to ten progress chciałeś wyświetlić i on dalej muli?
To może lepiej zrobić od razu cały (jakkolwiek, nawet w programie graficznym) i wyświetlać jako obrazek, jednak przycięty do aktualnych procentów?


wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

ten fragment pulpitu to tylko mała tekstura dla przykladu , a muli koncowe wyswietlenie przez DrawBuffor grafiki bo bez wspomagania sprzetowego a progress bar jest mojej własnej roboty

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

spróbuj może coś takiego zrobić.

screenshot-20250207050435.png


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

pewnie ze mozna tylko musiałbym mieć teksturki tego progress bara i podaną wusokosc i szerokosc pojedynczego fragmentu tego progress bara , a napisy jeszcze do robie

tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

@wilkwielki a co to za problem w Paint'cie powycinać teksturki ?


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

8 na 64 chciałbym pojedynczy fragment bo nie mam czym to przeskalowac no i początek i koniec owalny bo wyskosc jest dwa razy wieksza od mojego a to troche za duży tzn za wysoki progress bar

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Jest porównywalny gdy zmniejszy się go w Paint'cie o 50%
screenshot-20250207052700.png


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

no fanie Ci to wyszło szybki jestes ja bym sklejał to z godzine, mam pytanie czy ten początek owalny jest 8 pikseli szeroki bo trzeba było by recznie zapodać warunek dla początku i konca czy to jest 1 % wartości

edytowany 2x, ostatnio: wilkwielki
tBane
ja bym nie robił owalnych krawędzi - szczerze mówiąc to nie wiem jak się je robi. Wzorowałbym sie na tym tylko.
tBane
ChatGPT: Aby obliczyć owalne krawędzie dla progress bara, można wykorzystać matematyczne równanie elipsy
tBane
pow((x-xc)/rx,2) + pow((y-yc)/ry,2) <= 1
tBane
czyli punkt musi należeć do prostokąta i do elipsy, żeby był renderowany
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

Paint -> kopiuj/wklej -> Zmień rozmiar -> 50% 50% ...


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

jest problem cięzko dopasowac fragmeny bo to jest bo przeskalowaniu to raz a dwa z poczatkiem i koncem z owalami mozna sobie poradzic jednym warunkiem w kodzie to jeszcze pół biedy
zebym miał gotowca od grafika to bym to wpasował w kod nowego progress bara , nie mam nerwów z tym kopiowaniem i wklejaniem

mam pomysł podzielmy sie pracą zrób teksturki z początkie i koncem owalnym a jak to wmontuje i zapodam projekt ok? pamietaj fragment 8 na 64

edytowany 1x, ostatnio: cerrato
tBane
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:312
0

nie wiem o co Ci chodzi. Masz tu teksturę 8x64. Więcej nie zrobię, bo mi się też nie chce, a w chwili obecniej i tak programuję Edytor ...
No niestety tak to jest, że jak chce sie coś dobrego wizualnie zrobić to trzeba pracować z programem graficznym. Ja też nie mam zdolności artystycznych i gubię się w zaawansowanych programach graficznych więc pracuję z Paint'em. Czasami po parę razy robię jakąś grafikę zanim mi sie spodoba efekt.

bar.png


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 2x, ostatnio: tBane
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Postów:426
0

mnie tez za bardzo sie nie chce wycinac i wklejac ale dobra dzisiaj postaram sie zrobic tego twojego progress bara to dam znac

będzie potrzeba az 11 tekstur zeby to zmontowac ładnie z owalami

edytowany 1x, ostatnio: cerrato

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.