dziedziczenie stworzenie obiektu w klasie

0

Cześć, mam do zrobienia zadanie o treści "Zaproponuj klasę Wektor zawierająca 2 pola typu Punkt" mają one oznaczać początek i koniec wektora. Wykonanie tego zadania gdy współrzędne x i y w klasie Punkt są publiczne nie ma najmniejszego problemu sprawa jednak delikatnie się komplikuje kiedy x oraz y są prywatne. Proszę o ewentualnie nakierowanie lub pomoc :)

class Punkt{
	float x,y;
public:
	Punkt(){
		x=0;
		y=0;
	}
	
	
	
	Punkt(float _x, float _y){
		x = _x;
		y = _y;
	}	
	void wypisz(){
		cout<<"x: "<<x;
		cout<<"Y: "<<y;
	}
class Wektor : public Punkt{
	Punkt A;
	Punkt B;
	
	Wektor(Punkt *a, Punkt *b){
		
	}
	
	
};
1

Zrób gettery - funkcje zwracające wartości konkretnych współrzędnych. Ale zanim zaczniesz to robić - w przypadku klasy takiej jak punkt, nie ma za bardzo sensu aby jej składowe były prywatne. Dostęp do wnętrza z reguły chroni się wtedy, kiedy wartości jednych zmiennych zależą od innych i użytkownik nie powinien ich samodzielnie modyfikować, albo gdy są detalem implementacyjnym. W przypadku punktu tak nie jest - punkt to 2 (albo N, dla N wymiarów) współrzędne i tyle. Jedyne co możesz chcieć zaakcentować to rodzaj tych współrzędnych (polarne, kartezjańskie?)

0

Dostałem takie zadanko to przećwiczenia na studiach także też nie doszukuję się w nim jakiegoś większego sensu robię je po prostu według wytycznych i interesuje mnie jak przypisać dane do innej klasy kiedy są prywatne :/

1

Dostałeś odpowiedź: gettery

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1