Cześć, mam problem, ponieważ próbuje użyć w jednej z klas obiektu pochodzącego z innej klasy. Niestety coś nie działa jak należy. Może ktoś powiedzieć jak należy to rozwiązać? Bądź podać jakąś lepszą metodę. Chcę wykorzystując tą klasę sprawdzać czy dany gracz posiada wszystkie miasta z danego kraju i jeśli tak to automatycznie poprzez setIDkarty zwiększam koszt postoju na danym mieście *2. Gra to eurobussines, więc pewnie każdy kojarzy zasady
Tak deklaruję wszystkie karty panstw:
kartaPanstwa[] knation = new kartaPanstwa[28];
getkartaPanstwa(knation);
W tej klasię próbuję użyć metody z klasy PLAYER oraz kartaPanstwa.
public static void getCheckPanstwa(Object Gracz, Object knation[])
{
if(((player) Gracz).getCheckGrecja()==1){ // działa dobrze
((kartaPanstwa) knation[0]).setIDkarty(1); // z tym jest problem
((kartaPanstwa) knation[1]).setIDkarty(1);
System.out.println("Teren zabudowany grecja");
}
Metoda z klasy player:
public int getCheckGrecja()
{
if(this.myMap.contains(2) && this.myMap.contains(4))
return 1;
else
return 0;
}
Metoda z klasy kartaPanstwa:
public void setIDkarty(int n) // ustawienie IDkarty po zakupie domu
{
if(this.IDkarty==6)
System.out.println("Nie możesz kupić więcej domów");
else
this.IDkarty +=n;