Biblioteka 2D - język C

Biblioteka 2D - język C
samoloth
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:9 miesięcy
  • Postów:63
1

Cześć, szukam prostej, ale dającej relatywnie dużo możliwości biblioteki 2D. Mam do wykonania projekt na studia, który wymaga oprawy graficznej. Słyszałem coś o SFML i Allegro, myślałem również czy nie postawić na coś trudniejszego, ale obsługującego również 3D - na przykład Vulkan lub OpenGL, ale nie sądzę bym wykorzystał tę wiedzę w przyszłości. Jesteście w stanie coś polecić?

Althorion
Moderator C/C++
  • Rejestracja:prawie 10 lat
  • Ostatnio:około 17 godzin
  • Postów:1605
0

Do C jest bieda z tym — wymienione przez Ciebie biblioteki są do C++…

Tak na szybko, jedyne co kojarzę, to Cairo.

samoloth
Z tego co wiem, do C istnieje oficjalny binding SFML - CSFML, ale może znajdzie się jeszcze jakaś alternatywa.
BG
Dawno to było, ale głowę bym dał, że Allegro to C.
samoloth
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:9 miesięcy
  • Postów:63
0

A SDL?

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 15 godzin
0
samoloth napisał(a):

myślałem również czy nie postawić na coś trudniejszego, ale obsługującego również 3D - na przykład Vulkan lub OpenGL

OpenGL, zwłaszcza Compatibility Profile (czyli tutoriale do wersji 1.x - 2.x), nie jest taki trudny.

Vulkan za to wymaga tony boilerplate'u zanim cokolwiek wyświetlisz.

edytowany 1x, ostatnio: Azarien
samoloth
Warto wybrać OpenGL zamiast SDL, czy to porwanie się z motyką na słońce? Do gier 3D bardziej przyszłościowy wydaje się Vulkan mimo wszystko.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.