Cześć, szukam prostej, ale dającej relatywnie dużo możliwości biblioteki 2D. Mam do wykonania projekt na studia, który wymaga oprawy graficznej. Słyszałem coś o SFML i Allegro, myślałem również czy nie postawić na coś trudniejszego, ale obsługującego również 3D - na przykład Vulkan lub OpenGL, ale nie sądzę bym wykorzystał tę wiedzę w przyszłości. Jesteście w stanie coś polecić?
0
Do C jest bieda z tym — wymienione przez Ciebie biblioteki są do C++…
Tak na szybko, jedyne co kojarzę, to Cairo.

samoloth
Z tego co wiem, do C istnieje oficjalny binding SFML - CSFML, ale może znajdzie się jeszcze jakaś alternatywa.
Bartłomiej Golenko
Dawno to było, ale głowę bym dał, że Allegro to C.

- Rejestracja:ponad 21 lat
- Ostatnio:około 15 godzin
0
samoloth napisał(a):
myślałem również czy nie postawić na coś trudniejszego, ale obsługującego również 3D - na przykład Vulkan lub OpenGL
OpenGL, zwłaszcza Compatibility Profile (czyli tutoriale do wersji 1.x - 2.x), nie jest taki trudny.
Vulkan za to wymaga tony boilerplate'u zanim cokolwiek wyświetlisz.
edytowany 1x, ostatnio: Azarien

Warto wybrać OpenGL zamiast SDL, czy to porwanie się z motyką na słońce? Do gier 3D bardziej przyszłościowy wydaje się Vulkan mimo wszystko.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.