Mam zadanie aby podać promien okregu i ze znaków # (hasz) narysowac okrag o podanym promieniu. Od wujka google dowiedzialem sie tyle zeby uzyc wzoru na okrag i zastosowac jakies sensowne przyblizenie ale nie moge sobie z tym poradzic. Aktualnie moj kod wyglada tak:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
double r;
cin>>r;
for(double j=r;j>=-r;j--)
{
for(double i=r;i>=-r;i--)
{
if((j)*(j)+(i)*(i)==(r*r)) cout<<"#";
else if(((j)*(j)+(i)*(i)>=(r*r)+((5/4)-r))&&((j)*(j)+(i)*(i)<=(r*r)-((5/4)-r))) cout<<"#";
else if(((j)*(j)+(i)*(i)>=(r*r)+((5/4)+r))&&((j)*(j)+(i)*(i)<=(r*r)-((5/4)+r))) cout<<"#";
else cout<<" ";
}
cout<<endl;
}
return 0;
}
no i cos tam rysuje ale na pewno da sie lepiej, no i pewnie da se prosciej dlatego chciałbym prosic o ulepszenie tej wersji albo o podpowiedz jak to zrobic sensowniej? Oczywiscie nie chodzi mi o perfekcyjny okrag bo pewnie sie nie da ale cos najbardziej zblizonego do okregu i bez wielkich przerw pomiedzy # (zeby to bylo dosyc ciągłe) ( te wszystkie nawiasy to nie pytajcie po co one tam są po prostu zostaly tam po całej mojej tworczosci :D)