Witam!
Orientuje się ktoś jak do gry typu arkanoid (piłeczka odbija się od paletki i zbija cegiełki) wstawić funkcję dzięki której będą naliczane punkty po tym jak piłeczka zbije cegiełkę?
Bardzo dziękuję za pomoc! :)
A czy mógłby Pan jeszcze mniej więcej wytłumaczyć tą funkcję? tzn. dlaczego jest tak a nie inaczej :)
Tutaj sobie nie "panujemy".
Co do przypadku nr 1 to tak:
Żeby gra Arkanoidopodobna w ogóle działała to musi istnieć wykrywanie kolizji między piłką a obiektami planszy - ścianami, platformą gracza, oraz cegiełkami. Skoro istnieje detekcja kolizji między piłką a klockiem to w tym miejscu właśnie należy dopisać naliczanie punktów.
Przypadek nr 2:
Sposób nieco bardziej zaawansowany to użycie klasy obsługującej zdarzenia - na przykład klasa platformy gracza będzie dostawać zdarzenia wciśnięcia klawisza lewo/prawo, albo ruchów myszki. W takim wypadku może być tak, że klasa cegiełki dostanie nowy typ zdarzenia wywoływany wtedy, kiedy trafi w nią piłka - w takim wypadku można użyć funkcji obsługującej zdarzenie kolizji do dodania punktów.
Oba przypadki są bardzo ogólne, i wymagają oparcia w szczegółach implementacyjnych.
Dziękuję! :)
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.