Witam,
tak jak w temacie, chciałbym dowiedzieć się jak napisać (podstawowy) silnik pod grę. Macie może jakieś artykuły warte uwagi?
Pozdrawiam
lel... nie wiem czy znasz już czy nie ale może chilli albo Ben ? :P 2 kanały na YT które w czymś mogą pomóc ...
prawdę mówiąc niewiele ich filmów oglądałem ale wydają się być dobre i oba poświęcone tworzeniu gier...
z tego co pamiętam to bez wykorzystania jakiś silników czy innych libów
chilli chyba korzysta z własnego frameworka..
ale to zobaczysz sam czy ci się podoba i czy mają coś wartościowego
linki:
ale wymagana przynajmniej podstawowa znajomość ang. :D
po polsku raczej niczego dobrego nie znajdziesz xDDD
chilli posiada też jakieś swoje Wiki czy stronę ( nie czytałem tam za duzo )
ale jak cie zainteresuje jego kanał to może znajdziesz też na jego stronie czy czymś tam przydatny stuff xD
u bena byłem duzo mniej ale też ma jakieś filmiki które powinny ci pomóc :P
chyba xD
prawdę mówiąc to wystarczy ci:
https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/windows/desktop
przynajmniej moim zdaniem najwięcej się nauczysz metodą prób i błędów :P
tak się ja uczyłem xD w wieku 12 lat odkryłem coś takiego jak "cmd" oraz "help" potem odkryłem ".bat"
przełamując tym samym zasady pierwszego programu "Hello World" :P wciąż posiadam swoj pierwszy program który ma długość 70.000 ;D
chociaż długość = jakość ;c... ale to tylko tak odnośnie hello world ^^^
ale prawdę mówiąc temat może być trudny więc najpierw musisz być w 100% raczej pewny xD lel czy chcesz tworzyć Game Engine
powiem ci tyle że operowanie na GPU to inny poziom niż operowanie na CPU ( czyli to co zapewne do tej pory robiles )
albo stworzysz silnik który będzie bardzo odbiegać od dzisiejszych standardów ( czyli dla samego siebie ) albo poddasz się po kilku godzinach / dniach
stworzenie silnika konkurencyjnego dla jakiego kolwiek obecnie dostępnego to nie jest jak napisanie hello worlda :P
ofc. nie chce podcinać ci skrzydeł ale tylko wspominam że warto się zastanowić czy na 100% chcesz to zrobić...
nauka Unity czy UE4 nie jest jakoś strasznie wymagająca a możesz dostać zadowalające efekty... o wiele lat wcześniej niż z własnym Game Engine...
chyba że chcesz to zrobić po to aby wiedzieć jak to działa wtedy ok xD...
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.