Point2d c++

0

Hobbistycznie próbuje coś skrobaćw c++ i zabrałem się za tzw. Point2D. Jak ten kod usprawnić ? Po części wiem, że jest on napisany fatalnie ale o tyle o ile działa.
Za pomoc serdecznie dziękuje.

Kopiuj
#include <iostream>
#include <cmath>
 
using namespace std;
 
class Point2d
{
private:
       int x;
       int y;
public:
       int getX()
       {
           return x;
       }
       int getY()
       {
           return y;
       }
 
        Point2d(int a, int b)
       {
             x = a;
             y = b;
       }
};
 
double dod(Point2d p1, Point2d p2)
{
	return p1.getX()+p2.getX(),p1.getY()+p2.getY();
}

double odej(Point2d p1, Point2d p2)
{
	return p1.getX()-p2.getX(),p1.getY()-p2.getY();
}

double dzie(Point2d p1, Point2d p2)
{
	return p1.getX()/2,p1.getY()/2;
}
  
double mnoz(Point2d p1, Point2d p2)
{
	return p1.getX()*2,p1.getY()*2;
}

double wypisz(Point2d p1, Point2d p2)
{
	return p1.getX(), p1.getY();
}

double dst(Point2d p1, Point2d p2)
{
       return sqrt(pow((p2.getX()-p1.getX()),2)+pow((p2.getY()-p1.getY()),2));
}
 
 
 
 
 
int main()
{
    Point2d p1(10,10);
    Point2d p2(10,10);
    Point2d p3();
 
 	cout<<"p3 = p1 + p2  "<<dod(p1,p2)<<","<<dod(p1,p2)<<endl;
 	cout<<"p3 = p1 - p2  "<<odej(p1,p2)<<","<<odej(p1,p2)<<endl;
 	cout<<"p3 = p1/2     "<<dzie(p1,p2)<<","<<dzie(p1,p2)<<endl;
 	cout<<"p3 = p1*2     "<<mnoz(p1,p2)<<","<<mnoz(p1,p2)<<endl;
 	cout<<"Wypisz =      "<<wypisz(p1,p2)<<","<<wypisz(p1,p2)<<endl;
    cout<<"Distance      "<<dst(p1,p2)<<endl;
    return 0;
}
edytowany 1x, ostatnio: cerrato
PanRiK
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Szczecin
  • Postów:104
0

Poczytaj o przeciążeniu operatorów
Plus możesz poczytać jeszcze o this


Jeśli widzisz mój błąd to mnie popraw.
Pisanie błędnych wypowiedzi utrwala złe praktyki.
Kiedyś możesz dostać do ręki mój kod.
edytowany 2x, ostatnio: PanRiK
tajny_agent
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:1340
1

A teraz przetestuj swój program z takimi danymi:

Kopiuj
Point2d p1( 5, 10 );
Point2d p2( 50, 80 );

"I love C++. It's the best language in the world right now for me to write the code that i need and want to write"
~ Herb Sutter
0
tajny_agent napisał(a):

A teraz przetestuj swój program z takimi danymi:

Kopiuj
Point2d p1( 5, 10 );
Point2d p2( 50, 80 );

Działa błędnie, wiem o tym, jak to rozwiązać ?

tajny_agent
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:1340
1

Skoro dodajesz/odejmujesz/mnożysz/dzielisz dwa Point2d to zwracaną wartością również powinien być Point2d, a nie double.
Zamiast

Kopiuj
double dod(Point2d p1, Point2d p2)
{
    return p1.getX()+p2.getX(),p1.getY()+p2.getY();
}

Zrób:

Kopiuj
Point2d dod( const Point2d& p1, const Point2d& p2 )
{
  return Point2d( p1.getX() + p2.getX(), p1.getY() + p2.getY() );
}

No i takie coś return p1.getX(), p2.getX() nie działa tak jak myślisz. Return jeśli ma coś zwracać to tylko i wyłącznie jedną wartość.


"I love C++. It's the best language in the world right now for me to write the code that i need and want to write"
~ Herb Sutter
0
tajny_agent napisał(a):

Skoro dodajesz/odejmujesz/mnożysz/dzielisz dwa Point2d to zwracaną wartością również powinien być Point2d, a nie double.
Zamiast

Kopiuj
double dod(Point2d p1, Point2d p2)
{
    return p1.getX()+p2.getX(),p1.getY()+p2.getY();
}

Zrób:

Kopiuj
Point2d dod( const Point2d& p1, const Point2d& p2 )
{
  return Point2d( p1.getX() + p2.getX(), p1.getY() + p2.getY() );
}

No i takie coś return p1.getX(), p2.getX() nie działa tak jak myślisz. Return jeśli ma coś zwracać to tylko i wyłącznie jedną wartość.

Przy takim rozwiązaniu muszę dodać do:
int getX(), int getY() - const ?
Bo po zamienieniu kodu wartość obliczeń się nie wywołuje.

PanRiK
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Szczecin
  • Postów:104
0
Kopiuj
    Point2D operator+ (Point2D &ob2){
        int x = this->x + ob2.x;
        int y = this->y + ob2.y;

        Point2D ob3 = Point2D(x,y);

        return ob3;

    }

Jest to bardziej czytelne.

Przeładować operator możesz tak dla każdego swojego działania.

Wywołujesz tak:

Kopiuj
   Point2D a = Point2D(1,2);
   Point2D b = Point2D(3,4);
   Point2D c = a+b;

   std::cout << c.x << " " << c.y;

Edit:

chytant napisał(a):

Przy takim rozwiązaniu muszę dodać do:
int getX(), int getY() - const ?
Bo po zamienieniu kodu wartość obliczeń się nie wywołuje.

@tajny_agent Chodziło o to, że przy argumentach funkcji dajesz słowo kluczowe "const" po to, aby przypadkiem tych argumentów nie modyfikować podczas dodawania. Takie zabezpieczenie.


Jeśli widzisz mój błąd to mnie popraw.
Pisanie błędnych wypowiedzi utrwala złe praktyki.
Kiedyś możesz dostać do ręki mój kod.
edytowany 3x, ostatnio: PanRiK
0

PanRik totalnie nie zrozumiałem Twojego przekazu.
Zgodnie ze wskazówkami tajny_agent podmieniłem kawałek kodu, ale program nie działa, coś jest nie tak z wywołaniem, tylko co ?

Kopiuj
#include <iostream>
#include <cmath>

using namespace std;

class Point2d
{
private:
       int x;
       int y;
public:
       int getX() const
       {
           return x;
       }
       int getY() const
       {
           return y;
       }

        Point2d(int a, int b)
       {
             x = a;
             y = b;
       }
};

Point2d dod( const Point2d& p1, const Point2d& p2 )
{
  return Point2d( p1.getX() + p2.getX(), p1.getY() + p2.getY() );
}

int main()
{
    Point2d p1(10,10);
    Point2d p2(10,10);

    cout<<dod(p1,p2);
    return 0;
}
edytowany 1x, ostatnio: cerrato
PanRiK
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Szczecin
  • Postów:104
0
Kopiuj
cout<<dod(p1,p2);

Próbujesz wyświetlić obiekt klasy Point2D.

Przeczytaj o przeciążeniu operatorów, naprawdę ten sposób co ja zrobiłem jest bardzo przyjemny.

Żeby Ci zobrazować to co wcześniej chciałem Ci przekazać:

Kopiuj
#include <iostream>

class Point2D{

private:
    int x;
    int y;
public:

    int getX(){
        return this->x;
    }
    int getY(){
        return this->y;
    }

    Point2D(int x, int y){
        this->x = x;
        this->y = y;
    }

    Point2D operator+ (Point2D &ob2){
        int x = this->getX() + ob2.getX();
        int y = this->getY() + ob2.getY();

        Point2D ob3 = Point2D(x,y);
        return ob3;
    }
};

int main() {

   Point2D first = Point2D(1,2);
   Point2D secound = Point2D(3,4);
   Point2D afterSum = first + secound;

   std::cout << afterSum.getX() << " " << afterSum.getY();

    return 0;
}

I za pomocą przeciążenia operatorów, da się wyświetlić w taki sposób jak Ty chcesz ;)


Jeśli widzisz mój błąd to mnie popraw.
Pisanie błędnych wypowiedzi utrwala złe praktyki.
Kiedyś możesz dostać do ręki mój kod.
edytowany 3x, ostatnio: PanRiK
0

PanRik - wielkie dziekuje, wszystko jasne :)

Krystian Zdziebło
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
  • Postów:1
0
Kopiuj
Point2D operator+ (Point2D &o){
        x += o.getX();
        y += o.getY();

        return *this;
}

lub

Kopiuj
Point2D operator+ (Point2D &o){return Point2D (x+o.gx(),y+o.gy(),z+o.gz());}
edytowany 3x, ostatnio: Krystian Zdziebło
Zobacz pozostałe 5 komentarzy
Krystian Zdziebło
Szybko krytykujecie, zamiast pomyśleć...
kq
A co tu jest do myślenia, skoro łamiesz podstawowe zasady? Polecam lekturę: https://dsp.krzaq.cc/post/304/jak-przeladowywac-operatory-w-mojej-klasie/
Krystian Zdziebło
Gdy dojdziesz do pewnego poziomu tez zaczniesz ;) Nie ma co podawać ludziom ryby, bo jej nie docenią. Jednak docenią, jak podasz wędkę. Do pewnych spraw sami muszą dojść, to dla nich bardziej rozwojowe niż tępe przepisywanie kodu.
kq
W tej analogii podajesz im zatrutą rybę, a nie wędkę.
Krystian Zdziebło
Za to uzyskałem, to co chciałem uzyskać ;) - Dziękuję.
BG
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
  • Postów:289
1

W tym przypadku podejście z operatorami wydaje się być OK, ale zalecałbym ogólną ostrożność ;)
Nazwa funkcji często więcej mówi o jej działaniu niż symbol operatora. A "to przecież oczywiste" bywa oczywiste w różny sposób zależnie od osoby ;).

Mój ulubiony przykład:

Kopiuj
// zwykły "matematyczny" wektor w przestrzeni 2D - w zasadzie niczym nie różniący się od punktu z tego wątku ;)
Wektor2D w1 (1,1), w2 (2, 3);    
...

auto v1 = w1 + w2;
auto v2 = w1 * w2;

Pytania

  • jakiego typu będą v1 i v2 ?
  • co będą zawierać ?
edytowany 1x, ostatnio: Bartłomiej Golenko
BG
Nie, to zła odpowiedź, wynikająca z tego co Tobie wydaje się oczywiste... Hint: ile znasz różnych rodzajów iloczynów dla wektorów ?
MarekR22
ja znam 4 rodzaje iloczynów wektorów: skalarny, wektorowy, kartezjański, krakowian.
BG
Zgadza sie... A jeśli potraktujesz wektor jako przypadek szczególny macierzy to robi się jeszcze weselej. Dlatego ja wolę zapis w stylu auto v3 = inner_product(w1, w2);

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.