Wiem jak odwołać się i wpisywać do tablicy wewnątrz funkcji main. Nie wiem jak dostać się do tablicy która jest w innej funkcji.
Mam takie coś:
#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;
int main()
{
vector<int> tablica(4,2);
cout<<tablica[0]<<endl;
cout<<tablica[1]<<endl;
cout<<tablica[2]<<endl;
cout<<tablica[3]<<endl;
cout<<"obecny rozmiar tablicy to: "<<tablica.size()<<endl;
cout<<"------------------------------"<<endl;
tablica.push_back(8); // Dodajemy element do tablicy. Będzie on zawierał wartość 8
cout<<tablica[0]<<endl;
cout<<tablica[1]<<endl;
cout<<tablica[2]<<endl;
cout<<tablica[3]<<endl;
cout<<tablica[4]<<endl;
cout<<"obecny rozmiar tablicy to: "<<tablica.size()<<endl;
cout<<"------------------------------"<<endl;
return 0;
}
Chciałbym aby obecna zawartość maina znalazła się w funkcji "tabliczka".
Wiem że powinno wyglądać mniej więcej tak:
#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;
int tabliczka()
{
vector<int> tablica(4,2);
cout<<tablica[0]<<endl;
cout<<tablica[1]<<endl;
cout<<tablica[2]<<endl;
cout<<tablica[3]<<endl;
cout<<"obecny rozmiar tablicy to: "<<tablica.size()<<endl;
cout<<"------------------------------"<<endl;
tablica.push_back(8); // Dodajemy element do tablicy. Będzie on zawierał wartość 8
cout<<tablica[0]<<endl;
cout<<tablica[1]<<endl;
cout<<tablica[2]<<endl;
cout<<tablica[3]<<endl;
cout<<tablica[4]<<endl;
cout<<"obecny rozmiar tablicy to: "<<tablica.size()<<endl;
cout<<"------------------------------"<<endl;
return 0;
}
int main()
{
tabliczka();
return 0;
}
ale co dalej... Jak z maina wpisać coś np. do tablica[0] która jest w funkcji tabliczka?
void funkcja(const vector<int> &test)
bo inaczej kopiują się wszystkie dane przy wejściu do funkcji.