Gamedev jako programista c++

Gamedev jako programista c++
KR
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:17
0

Chciałbym się dowiedzieć czy warto się uczyć c++ żeby pracować w gamedevie, jak wygląda praca takiego programisty oraz czy ciężko o pracę tam.

fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

nie trzeba znac c++ za to dobrze matematyke.
Ucz sie C# jezeli chcesz w gamedevie a pozniej jak nauczysz sie C# to rozpocznij z Unity3d

KR
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:17
0

Co do matematyki to mam ją po prostu rozumieć czy powinienem pójśc na jakieś studia matematyczne?

0
Krajew napisał(a):

Co do matematyki to mam ją po prostu rozumieć czy powinienem pójśc na jakieś studia matematyczne?

Nie koniecznie studia, ale konkretne przypadki, czasem trzeba policzyć czy obiekt znalazł się pod funkcją liniową, np. postać wypadła za ekran itp.

Pewna część matematyki jest schowana pod spodem, ale i tak dobrze umieć przynajmniej do analizy trochę materiałów przerobić, bo tam są ciekawe informacje dotyczące przestrzeni kartezjańskich.
I zawsze twoja intuicja będzie rozpoznawała, a mnie ignorowała informacji.

Nigdy wszystkiego nie będziesz umiał, ale codziennie możesz umieć więcej i nie potrzeba do tego studiów tylko chęci i od razu realizacji.

KR
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:17
0

Rozumiem. A czy ktoś mógłby polecić jakąś dobrą książkę do nauki c#?

satirev
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
3

Warto się uczyć C++ jeśli celujesz w AAA.

Zobacz pozostałe 5 komentarzy
Ursu
No można jeszcze skryptować w Blueprintach (UE4) czy w Lua/C# (CryEngine). Ale przy złożonych projektach ważna będzie optymalizacja, więc od C++ się nie ucieknie.
konserwa
Dobrze wiedzieć. ERGO: C++ jest spoko jak wiesz co gdzie jak.
fasadin
C++ na pierwszy jezyk jest za trudny gdy nie masz dobrego mentora lub nie umiesz szukac. dlatego dla autora c# lepszy bedzie
Ursu
Czemu tylu ludzi tak panikuje z powodu C++ i go odradza? Nie widzę, żeby OP napisał, że to pierwszy język, nie ma mentora lub nie umie szukać. Za to widzę że napisał iż docelowo chce pracować przy AAA. Powodzenia w aplikowaniu do dużych studiów na programistę nie znając C++.
fasadin
@Ursu: byl temat poruszany bilion razy. C# jako jezyk nie ma dziwnych fakapow (przynajmniej na poczatku tak jak C++) a jak sie go ogarnie to bedzie juz mogl robic prosty gameplay. Gdy to mu nie wystarczy i bedzie chcial pracowac przy AAA wtedy pozna C++ i przynajmniej nie bedzie korzystal z C z klasami bo bedzie wiedzial ze w C++ sa smart pointery od 7 lat (a kursy polskie nadal ucza wskaznikow i tluka do glowy ze to podstawa C++)
konserwa
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:282
0

A co chcesz robić.... Programować ? To Unity i c#. Studiujesz ? Nie? W niektórych miastach możesz zapisać się do zbiorów Uczelnianych jako osoba prywatna(np: Białystok). Sprawdź czy możesz. Na PB jest katalog z tytułami do wypożyczenia, w wyszukaj wpisz unity.


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...
KR
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:17
0

Na początku chciałem tworzyć swoje gry a z czasem jak nabiorę doświadczenia przejść do większego studia i tworzyć produkcje m.in. AAA.

Ursu
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
0
Krajew napisał(a):

Na początku chciałem tworzyć swoje gry a z czasem jak nabiorę doświadczenia przejść do większego studia i tworzyć produkcje m.in. AAA.

No to zdecydowanie warto uczyć się C++, najlepiej w parze z jakimś popularnym silnikiem (polecam zainteresować się UE4 ze względu na możliwości + jest darmowy).


もう誰かのためじゃなくて
自分のために笑っていいよ
0

Do c++ jest vulcan i czysty opengl, mam książkę nigdy nie przeczytałem, mogę ci dać jest w pdf, sam nie wiem czy warto w tak niskim poziomie się uczyć, @Azarien może coś pomożę, bo opengl trochę niskopoziomowy, a technologia pozwala na pisanie w wyższym poziomie jak vulcan i nie wiem dokładnie co daje największą frajdę.

Azarien
od kiedy to OpenGL jest „czysty” ;-)
KR
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około rok
  • Postów:17
0

A jakie są różnice przy produkcji gier między c++ a c#?

konserwa
O temat wchodzi w filozofie. Na dzień dzisiejszy raczej są podobne(o ile ogarniesz najnowszy standard c++).
Ursu
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
0

C++ na pewno jest konieczny przy produkcjach AAA i w ogólności w grach 3D, bo te częściej są robione w UE4 niż Unity. Do gier mobilnych czy 2D C++ raczej nie będzie Ci potrzebny, tylko C# + Unity.


もう誰かのためじゃなくて
自分のために笑っていいよ
konserwa
Prawda Unity ma sławę raczej g**no silnika(co nie jest prawdą).
Ursu
Po prostu każdy silnik ma swoje mocne i słabe strony. W Unity powstało sporo dobrych gier, ale do AAA ten silnik się nie nadaje.
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 23 godziny
0

Rozwinę swój komentarz wyżej.

Do c++ jest vulcan i czysty opengl

Vulkan to zupełnie nowe API, nie jakiś dodatek do OpenGL, podzbiór czy nadzbiór OpenGL, więc nie rozumiem zwrotu ”jest vulcan i czysty opengl”, jakoby OpenGL miało być czyste a Vulkan nie.

opengl trochę niskopoziomowy, a technologia pozwala na pisanie w wyższym poziomie jak vulcan

OpenGL było wysokopoziomowe w początkowych założeniach, tak do wersji 1.5. Później w 2.0 zrobiła się z tego hybryda, a od 3.0 wzwyż twórcy zaczęli w szale deprecjonować bibliotekę wielkimi kawałami na prawo i lewo. To co zostało w core profile to taka niskopoziomowa wydmuszka, w dodatku niekompletna (niektóre rzeczy “deprecated” nie mają swoich odpowiedników w core profile)

Przez wysoki poziom mam na myśli abstrakcję od sprzętu i matematyki związanej z generowaniem grafiki, a nie „obiektowość” w rozumieniu C++ na przykład.

Z Vulkanem nie miałem do czynienia poza tym że przeglądałem specyfikację. Gdzieś tak w 3/4 zaczyna być coś o rysowaniu :-) i jest to na podobnym poziomie (czyli niskim) co core profile w OpenGL. Większość specyfikacji mówi o wielowątkowości, synchronizacji itp.

0

a czy game developerka to nie jest jedno z głównych powodów dla których ludzie decydują się uczyć programowania, a na samym końcu to albo programują aplikacje webowe w springu czy tam asp z powodu niskich zarobków lub braku pracy jako game developer?

Ursu
Z tym brakiem pracy dla game developerów to bym polemizowała, ale fakt - ostatecznie w gamedevie lądują ludzie, którzy za bardzo kochają gry by chcieć robić karierę w innych branżach. Jeżeli dla kogoś najważniejsze są pieniądze, to w gamedev prawdopodobnie nie będzie szedł.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.