Tak jak w temacie Code::Block na linuxie i instalacja do niego sfml. Próbowałem zrobić tak jak w Windowsie, ale jak myślałem zakończyło się to fiaskiem. Szukałem i jedyne co znalazłem to odpalanie za pomocą terminala.
- Rejestracja:ponad 8 lat
- Ostatnio:około 6 lat
- Postów:43
- Rejestracja:około 10 lat
- Ostatnio:około 7 lat
- Postów:278
tak na szybko to przecież trzeba zainstalować pakiet/bibliotekę, najlepiej w jakiejś standardowej lokalizacji typu /lib
czy /usr/lib
czy /usr/local
czy tam /usr/local/include
czy /usr/local/lib
(swoją drogą w unixie też ostatnio bałagan się robi z tymi wszystkimi libami i pathami...).
no i tam przy kompilacji pewnie będzie trzeba podać ścieżkę do tego liba, coś typu
g++ -c kaczynski.cpp -I/sciezka/do/liba/
prawdopodobnie dystrybucja której używasz ma prekompilowanego tego liba, więc może wystarczy
sudo apt install libsfml
?
podaj mi wynik komend:
echo $PATH
oraz:
cat /etc/*release
cat /etc/issue
- Rejestracja:ponad 8 lat
- Ostatnio:około 6 lat
- Postów:43
PACZ:
/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/games:/usr/local/games:/snap/bin
Jak pisałem to Ubuntu 16.04, ale chcesz /etc release to masz:
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=16.04
DISTRIB_CODENAME=xenial
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 16.04.1 LTS"
NAME="Ubuntu"
VERSION="16.04.1 LTS (Xenial Xerus)"
ID=ubuntu
ID_LIKE=debian
PRETTY_NAME="Ubuntu 16.04.1 LTS"
VERSION_ID="16.04"
HOME_URL="http://www.ubuntu.com/"
SUPPORT_URL="http://help.ubuntu.com/"
BUG_REPORT_URL="http://bugs.launchpad.net/ubuntu/"
VERSION_CODENAME=xenial
UBUNTU_CODENAME=xenial
No i issue:
Ubuntu 16.04.1 LTS \n \l
- Rejestracja:około 19 lat
- Ostatnio:prawie 6 lat
- Lokalizacja:Lublin
Spróbuj tak jak na poniższych dwóch linkach:
https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/start-linux.php
https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/start-cb.php
- Rejestracja:ponad 8 lat
- Ostatnio:około 6 lat
- Postów:43
Wyskakują same błędy, kompilator nie wie co to sf::RenderWindow czy sf::VideoMode.
No i:
If you are using the sfml-audio module (regardless whether statically or dynamically), you must also copy the DLLs of the external libraries needed by it, which are libsndfile-1.dll and OpenAL32.dll.
These files can be found in <sfml-install-path/bin> too.
Skąd mam wziąć te pliki jakbym chciał korzystać z sfml-audio? Ponadto w pobranym pliku nie ma folderu bin, więc nie mam co również wrzucić do bina projektu.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.
sudo apt install libsfml-dev