Qt, wątki Gdzie jest mój SIGNAL?

Qt, wątki Gdzie jest mój SIGNAL?
bl4ster
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Lokalizacja:Lublin
  • Postów:197
0

Zgodnie z tym tematem za poradą @MarekR22 przeniosłem sobie obiekt do wątku.
Jednak z jakiegoś powodu connect nie widzi sygnału (po skompilowaniu i uruchomieniu w Qt Creatorze dostaję komunikat * QObject::connect: No such signal QThread::numberChanged(int) in ..\MyGuiThreadkopia\dialog.cpp:15*

Gdzie popełniłem błąd i jak go naprawić?

Moje pliki wyglądają tak:
dialog.h

Kopiuj
 #ifndef DIALOG_H
#define DIALOG_H

#include <QDialog>
#include "mythred.h"

namespace Ui {
class Dialog;
}

class Dialog : public QDialog
{
    Q_OBJECT

public:
    explicit Dialog(QWidget *parent = 0);
    ~Dialog();
    MyThred *mThread;
public slots:
    void onNumberChanged(int);
private slots:
    void on_pushButton_clicked();
    void on_pushButton_2_clicked();
private:
    Ui::Dialog *ui;
};

#endif // DIALOG_H

dialog.cpp

Kopiuj
 #include "dialog.h"
#include "ui_dialog.h"
#include <QThread>

Dialog::Dialog(QWidget *parent) :
    QDialog(parent),
    ui(new Ui::Dialog)
{
    ui->setupUi(this);

    QThread *thread = new QThread(this);
    MyThred *mThread = new MyThred();
    mThread ->moveToThread(thread);
    connect(thread, SIGNAL(numberChanged(int)), this, SLOT(onNumberChanged(int)));
}

Dialog::~Dialog()
{
    delete ui;
}

void Dialog::onNumberChanged(int Number){
    ui->label->setText(QString::number(Number));
}

void Dialog::on_pushButton_clicked()
{
    mThread->Stop = false;
    thread()->start();
}

void Dialog::on_pushButton_2_clicked()
{
    qDebug()<<"on_pushButton_2_clicked";
    thread()->deleteLater();
    mThread->Stop = true;
}

mythred.h

Kopiuj
 #ifndef MYTHRED_H
#define MYTHRED_H

#include <qobject.h>

class MyThred : public QObject
{
    Q_OBJECT
public:
    explicit MyThred(QObject *parent = 0);
    bool Stop;

signals:
    void numberChanged(int);
public slots:
    void run();
};

#endif // MYTHRED_H

mythred.cpp

Kopiuj
 #include "mythred.h"
#include <QtCore>
#include <Windows.h>

MyThred::MyThred(QObject *parent) : QObject(parent)
{

}

void MyThred::run()
{
    for (int i = 0; i<10000; i++){
        QMutex mutex;
        mutex.lock();
        if (this->Stop) {qDebug()<<"Stop=true";break;}
        mutex.unlock();
        emit numberChanged(i);
        Sleep(100);
    }
}


"Jesteśmy świadomymi istotami, a życie jest sposobem w jaki wszechświat poznaje sam siebie." prof. Brian Cox
edytowany 1x, ostatnio: kq
MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:12 minut
1

Czy twój plik mythred.h jest wyminimy w pliku projektu *.pro?
Powinno być coś takiego:

Kopiuj
HEADERS += mythred.h

Czy po zbudowaniu został wygenerowany plik 'mythred_moc.cpp' lub coś podobnego? (to jest niezbędne by sygnały i sloty działały).


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
1

Czy klasa QThread posiada sygnał numberChanged(int) ? Wydaje mi się że wybrałeś złe źródło sygnału.

kq
Moderator C/C++
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Szczecin
1

O bezpośrednim problemie już napisali panowie powyżej, ale to wszystko byłoby błędem kompilacji gdybyś użył "nowej" (ahem, 5 lat) składni connect:

Kopiuj
connect(mThred, &MyThred::numberChanged, this, &Dialog::onNumberChanged));

bl4ster
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Lokalizacja:Lublin
  • Postów:197
0
MarekR22 napisał(a):

Czy twój plik mythred.h jest wyminimy w pliku projektu *.pro?
Powinno być coś takiego:

Kopiuj
HEADERS += mythred.h

Czy po zbudowaniu został wygenerowany plik 'mythred_moc.cpp' lub coś podobnego? (to jest niezbędne by sygnały i sloty działały).

mythred.h jest dodany w pliku .pro, zestał wygenerowany moc_mythred.cpp

Wielki Rycerz napisał(a):

Czy klasa QThread posiada sygnał numberChanged(int) ? Wydaje mi się że wybrałeś złe źródło sygnału.

Sygnał numberChanged(int) należy do klasy MyThred. QThread jest klasą standardową, nic tam nie zmieniałem, więc pewnie nie ma tam sygnału numberChanged.


"Jesteśmy świadomymi istotami, a życie jest sposobem w jaki wszechświat poznaje sam siebie." prof. Brian Cox
edytowany 1x, ostatnio: bl4ster
bl4ster
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:ponad 6 lat
  • Lokalizacja:Lublin
  • Postów:197
0
kq napisał(a):

O bezpośrednim problemie już napisali panowie powyżej, ale to wszystko byłoby błędem kompilacji gdybyś użył "nowej" (ahem, 5 lat) składni connect:

Kopiuj
connect(mThred, &MyThred::numberChanged, this, &Dialog::onNumberChanged));

Działa, dzięki :)


"Jesteśmy świadomymi istotami, a życie jest sposobem w jaki wszechświat poznaje sam siebie." prof. Brian Cox
kq
Drobna uwaga: działa, bo zamieniłem thread na mThread. W Twoim kodzie thread wskazuje na obiekt typu QThread, który zgodnie z komunikatem, nie ma oczekiwanego sygnału ;​)
MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:12 minut
1

Nie rozumiesz mnie. Żeby sygnały i sloty działały prawidłowo, moc-tool musi wygenerować dodatkowy plik ze źródłami.
Każdy twój plik, który zawiera makro Q_OBJECT albo Q_GADGET musi być wymieniony w HEADERS żeby system budowania wiedział, że ma go przepuścić przez moc-tool, który tworzy dodatkowy plik źródłowy z meta danymi. Te meta dane miedzy innymi zawierają informację o sygnałach i slotach zdefiniowanych w danej klasie. Jeśli tych danych brakuje connect się wyłoży dokładnie z takim błędem jaki podałeś.

Swoją drogą strasznie źle nazwałeś tę swoją klasę MyThred i zapewne z tego powodu nie zrozumiałeś odpowiedzi. To nie jest wątek, to jest coś co wykonuje jakąś czynność (np CrazySynchronousCounter).
Z tego powodu źle nazwanie zmienne i źle łączyłeś sygnały. I my też mieliśmy problemy z wypatrzenie tego prostego babola.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
edytowany 1x, ostatnio: MarekR22

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.