Cześć,
w jaki sposób pobrane tło png przez SFML mogę dopasować w stworzonym oknie? Mam dostęp do width i height w px, ale nie mogę znaleźć jakiejś funkcji, która by mi wyskalowała grafikę do takich rozmiarów. Mogę korzystać np. z setScale, ale tam podawany jest współczynnik skalowania, a chciałbym móc podawać w px.
- Rejestracja:ponad 9 lat
- Ostatnio:ponad 5 lat
- Postów:56

- Rejestracja:prawie 13 lat
- Ostatnio:ponad 8 lat
- Lokalizacja:Kraków
- Postów:467
Albo pobaw się z View, Viewport
Albo renderuj VertexArray z odpowiednią teksturą (wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem)
Albo policz skalę
Rozwiązanie pierwsze jest dobre jeśli chcesz, aby wszystko było skalowane jednakowo.

- Rejestracja:prawie 13 lat
- Ostatnio:ponad 8 lat
- Lokalizacja:Kraków
- Postów:467
http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-view.php
Ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo jest na około. W dodatku wymaga ciągłego zmieniania View,Viewport, chyba że to twoje tło w pewnym sensie 'ustala' system współrzędnych dla innych spritów. Tzn, jak ustawisz View tak aby pasował do twojego tła to będzie aplikowany do wszystkiego innego.
Zależy co chcesz osiągnąć.
edit
możesz to sobie wyobrazić tak, że zmiana View to dopasowanie wielkości renderowanego obszaru do twojego obrazka, a nie na odwrót.
- Rejestracja:ponad 9 lat
- Ostatnio:ponad 5 lat
- Postów:56
-
Chciałbym uzyskać coś takiego, że generuję okno o rozmiarze np. 800, 600, to wrzucam do nią obrazek tła, który np. w normalnych rozmiarach ma 2000px na 2000px i jest on skalowany do tego okna, tak, by także miał 800x600 (może po części skalowany, po części przycinany).
-
Teraz mam drugie pytanie. Stworzę menu na ekranie głównym z paroma przyciskami, pewnie też generowanymi przez sprajty. Pewnie zrobię je tak, że będę porównywać pozycję wciśniętego klawisza z pozycją danego sprajta. Jak to się ma do skalowania? Jeśli zmienię rozdzielczość, położenie x i y się zachowuje, czy będę musiał rozważyć różne alternatywy, tzn. , że dla tej rozdzielczości położenie tego sprajta jest w takim x i takim y, a w rozdzielczości innej ma już inne położenie x i y?

- Rejestracja:prawie 13 lat
- Ostatnio:ponad 8 lat
- Lokalizacja:Kraków
- Postów:467
- Najlepiej http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1RectangleShape.php zamiast sprite
Osobiście nie korzystałem ze spritów w SFML, bo RectangleShape dawały mi większą swobodę.
podobnie jak w przykładzie
sf::RectangleShape rectangle;
rectangle.setSize(sf::Vector2f(800, 600));
rectangle.setPosition(0, 0);
rectangle.setTexture(twoja tekstura);
rectangle.setTextureRect(sf::IntRect(0, 0, 2000, 2000));
...
window.draw(rectangle);
- W SFML bardzo przydane do tego jest
http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-view.php#coordinates-conversions
http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1RenderTarget.php#a2b0cab0e4c6af29d4efaba149d28116d
W skrócie. Twoje sprite, czy cokolwiek co renderujesz, mają podane współrzędne w wyimaginowanym układzie współrzędnych, nazwijmy goworld
. sf::View pokazuje na pewien obszar wewnątrz tego układu współrzędnych (world
coordinates). Viewport należy do View i pokazuje na obszar okna (window coordinates, pixels). Na podstawie ustawionych sf::View i jego Viewport można wyliczyć dla współrzędnych okna (window) odpowiadające im współrzędne świata (world) i vice versa.
mapPixelToCoords i mapCoordsToPixel (rzadziej przydatne) (z klasy RenderTarget) robią to za ciebie.