Dostęp do pól innej klasy

Dostęp do pól innej klasy
0

Cześć, chciałem napisać obiektowo prostą grę wykorzystując bibliotekę ncurses. I teraz tak, mam dwie klasy - A i B. W klasie A mam taką metodę:

Kopiuj
 
void Pilka::ruchPilki() {
    y -= 1;
    move(y,x);
    addch('o');
    refresh();
}

Wywołuje ją w pętli co sekundę w osobnym procesie. Problem w tym, że w innym procesie działa metoda Klasy B, która po nacisnięciu klawisza wyświetla w innym miejscu ciąg znaków i ustawia kursor za ostanim znakiem. I teraz jak zadziała ruchPilki() to wyświetli 'o' za moim ciągiem znaków.
Jaki jest najlepszy sposób, aby z metoda z klasy B po tym jak wyswietli ciąg znaków ustawiła kursor znów na pozycję y, x z klasy A?
Pola y, x klasy A są prywatne. Klasa A nie dziedziczy z klasy B.

Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
1
  1. Klasa to nie to samo co Obiekt Klasy.
  2. Zrób osobną klasę do obsługi ekranu. Przeczytaj co to jest MVC. Twoje klasy A i B to zapewne klasy Modelu, a wypisywanie czegoś powinno być zrealizowane w zupełnie innym miejscu.

"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.