Mój problem polega na tym, że muszę napisać symulator urządzenia generującego pakiety UDP z możliwie dużą szybkością.
Pożądana byłoby uzyskanie szybkości porównywalnej z deklarowaną prędkością karty sieciowej (1Gbps).
Poniżej uproszczony kod napisany w Qt (podejrzewam, że w innych technologiach efekt będzie taki sam) :
void OnTimer()
{
while(idx < bufferSize)
{
std::copy(sourceBuffer.begin() + idx, sourceBuffer.begin() + end_idx, buffer.begin());
sendSocket->write(buffer);
}
}
Funkcja OnTimer jest wywoływana co 100 ms.
Dla bufora o długości 50 kB, co daje 35 datagramów (każdy datagram po 1452 B) i przepływność 500kBps wszystko jest ok.
Jeżeli długość bufora wzrośnie do 100 kB (co odpowiadałoby szybkości transferu 1MBps) funkcja wyraźnie się przytyka
i jej czas realizacji wynosi znacznie więcej niż 100ms (wg mnie jakieś 0,4 s).
Czy miałby może ktoś jakieś sugestie jak to przyspieszyć.
Pozdrawiam.