SFML Pytanie o mape oraz podskakiwanie

SFML Pytanie o mape oraz podskakiwanie
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

Witam
Musze wykonac na projekt w C++ jakis program/ gre. Wpadlem na pomysl zrobienia runnera(biegnie postac z lewej do prawej i musimy podskakiwac w tempo). Lecz nie moge wyswietlic mojej postaci. Okienko wyswietla i nic. Oto kody z moich plikow.

main.cpp

Kopiuj
#include "Game.h"

int main()
{
	Game game;
	game.GameStart();
	

	return EXIT_SUCCESS;
} 

Game.h

Kopiuj
#include <SFML\Window.hpp>
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <SFML\Window\WindowStyle.hpp>


using namespace sf;

class Game
{
public:

	Game(void);
	
	void GameStart();
	RenderWindow window;
	Texture texture;
	Sprite sprite;

	void PlayerTexture();


private:
	Font font;
	
	
}; 

Game.cpp

Kopiuj
#include "Game.h"

Game::Game(void)
{
	window.create(VideoMode(800, 600), "Runner");
}


void Game::PlayerTexture()
{
	
	
	if (!texture.loadFromFile("postac.png"))
	{

		sprite.setTexture(texture);
	}

	
	

	
}

void Game::GameStart()
{
	

	Game::PlayerTexture();
	while (window.isOpen())
	{

		sf::Event event;
		while (window.pollEvent(event))
		{
			window.draw(sprite);
			window.display();
			window.clear();


			if (event.type == sf::Event::Closed || Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Key::Escape))
				window.close();
		}
	}

	


}

 
1

Zamien

Kopiuj
 
void Game::GameStart()
{
 
 
    Game::PlayerTexture();
    while (window.isOpen())
    {
 
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            window.draw(sprite);
            window.display();
            window.clear();
 
 
            if (event.type == sf::Event::Closed || Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Key::Escape))
                window.close();
        }
    }
 

na

Kopiuj
 
void Game::GameStart()
{
 
 
    Game::PlayerTexture();
    while (window.isOpen())
    {
 
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
        
            if (event.type == sf::Event::Closed || Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Key::Escape))
                window.close();
        }
    
  window.draw(sprite);
            window.display();
            window.clear();
}

Inaczej będzie ono rysowane tylko przy evencie.

1

Jeszcze jeden błąd

Kopiuj
void Game::PlayerTexture()
{
 
 
    if (!texture.loadFromFile("postac.png"))
    {
 
        sprite.setTexture(texture);
    }
 
}

Musi byc if(texture.loadFromFile(...)) a nie if(**!**texture) inaczej ustawiasz tektury dla sprite tylko gdy nie udało się załadować textury.

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

ok wielkie dzieki

a w ladowaniu byl blad bo poczatkowa wersja wyswietlala jeszcze error a pozniej to usunalem a wykrzyknik zostal

dzieki

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

mam jeszcze jedno pytanie zwiazane z mapa

doszla mi 1 klasa

Level.h

Kopiuj
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <cctype>
#include <string>

#include "Game.h"



class Level
{
public:

	void LoadLevel();
	void drawLevel();

	sf::Texture tileTexture;
	sf::Sprite tiles;
	std::string tileLocation;
	std::string str;


	sf::Vector2i map[100][100];
	sf::Vector2i loadCounter = sf::Vector2i(0, 0);

	friend Game::Game();
	
	

}; 

Level.cpp

Kopiuj
#include "Level.h"

void Level::LoadLevel()
{
	std::ifstream openfile("level/map.txt");

	if (openfile.is_open())
	{

		openfile >> tileLocation;

		tileTexture.loadFromFile(tileLocation);
		tiles.setTexture(tileTexture);
		while (!openfile.eof())
		{
			openfile >> str;
			char x = str[0], y = str[2];

			if (!isdigit(x) || !isdigit(y))
				map[loadCounter.x][loadCounter.y] = sf::Vector2i(-1, -1);
			else
				map[loadCounter.x][loadCounter.y] = sf::Vector2i(x - '0', y - '0');

			if (openfile.peek() == '\n')
			{
				loadCounter.x = 0;
				loadCounter.y++;
			}
			else
				loadCounter.x++;
		}
	}

	loadCounter.y++;
}

void Level::drawLevel()
{
	for (int i = 0; i < loadCounter.x; i++)
	{
		for (int j = 0; j < loadCounter.y; j++)
		{
			if (map[i][j].x != -1 && map[i][j].y != -1)
			{
				tiles.setPosition(i * 32, j * 32);
				tiles.setTextureRect(sf::IntRect(map[i][j].x * 32, map[i][j].y * 32, 32, 32));
				
			}
		}
	}

} 

Jak zrobic aby wyswietlic mape na oknie ktore jest tworzone w innej klasie.

TF
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:26
0

Musiałbyś zrobić funkcję, która bierze jako argument

Kopiuj
sf::RenderWindow& 

lub dziedziczyć posf::Drawable

Kopiuj
.
Ps. Użyj do tworzenia tilemapy VertexArray w tutorialu o 
```cpp
sf::VertexArray

jest przykład jak taką mape zaimplementować.

edytowany 3x, ostatnio: tffsts
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

no ok mam funkcje DrawLevel ktora bierze jako argument window, ale nie moge teraz wywolac tej funkcji...

TF
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:26
0

Pokaż kod tej funkcji i jak ją wywołujesz. Powinieneś zwyczajnie zrobić tą funkcji, potem obiekt klasy i wywołać funkcje

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

dopisalem do funkcji DrawLevel (sf::RenderWindow &window)

a wywoluje w Game.cpp poprzez Level::DrawLevel(window);

edytowany 1x, ostatnio: dawid1110
TF
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:26
0

A dopisałeś

Kopiuj
window.draw(tiles);

?

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0
tffsts napisał(a):

A dopisałeś

Kopiuj
window.draw(tiles);

?

tak dopisalem ale mi sie rzuca o wywolanie funkcji

TF
no to pokaż jak wywołujesz tą funkcję i jaki błąd wyskakuje
D1
Level::DrawLevel(window); a blad to Error 1 error C2352: 'Level::drawLevel' : illegal call of non-static member function c:\users\dawid\desktop\visual 2013\sfml game\game.cpp 62 1 SFML Game
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

ok zapomnialem o dziedziczeniu klasy, lecz niestety nic sie nie wyswietla na ekranie oprocz ludzika

TF
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:26
1

Level::DrawLevel(window); a blad to Error 1 error C2352: 'Level::drawLevel' : illegal call of non-static member function c:\users\dawid\desktop\visual 2013\sfml game\game.cpp 62 1 SFML Game

Nie możesz wywoływać funkcji, która nie jest statyczna za pomocą operatora zasięgu, czyli

Kopiuj
::

.
Stwórz obiekt tej klasy i wywołaj funkcje

Kopiuj
Level level;
level.loadLevel();
//reszta kodu
level.drawLevel(window); //window - okno aplikacji
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

ok juz mam tylko ze zamiast mapki wyswietla biale kwadraty, jak ma wygladac ten plik z teksturami z ktorego on laduje te kolory

TF
podaj pierwszą linię mapy (map.txt)
TF
tzn jesteś pewny, że pierwsza linia w pliku tekstowym jest ścieżką do textury?
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

tak juz zmieniona bylo jpg zmienilem na png ;)
pierwsza linia mapy :

x,x x,x x,x x,x x,x x,x x,x

TF
Ten kod co podałeś bierze za ścieżkę do pliku właśnie pierwszą linię mapy, więc jeżeli to jest pierwsza linia to na pewno nie wczytuje odpowiednio textury. Normalnie białe kwadraty pojawiają się, gdy tekstura przestaje istnieć, ale sam używałem kodu z tego poradnika, więc nie powinno się tak dziać.
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

nie no myslalem ze pierwsza ktora odpowiada za malowanie

tak to pierwsza to jest LevelTexture.png

D1
cos jest nie tak tak dziwnie chodzi niby narysuje ale tylko jedna linie pionowa, ale czerwony np kolor jest tylko w 2,3 miejscach, po chwili zniknie calkiem cale szare jest
TF
wklej kod pliku, w którym wywołujesz funkcje, gdzieś indziej musi być błąd.
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

Level.h

Kopiuj
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <cctype>
#include <string>



class Level
{
public:

	void LoadLevel();
	void drawLevel(sf::RenderWindow &window);
	
	

	sf::Texture tileTexture;
	sf::Sprite tiles;
	std::string tileLocation;
	std::string str;


	sf::Vector2i map[100][100];
	sf::Vector2i loadCounter = sf::Vector2i(0, 0);

}; 

Level.cpp

Kopiuj
 
#include "Level.h"

void Level::LoadLevel()
{
	std::ifstream openfile("map.txt");

	if (openfile.is_open())
	{

		openfile >> tileLocation;

		tileTexture.loadFromFile(tileLocation);
		tiles.setTexture(tileTexture);
		while (!openfile.eof())
		{
			openfile >> str;
			char x = str[0], y = str[2];

			if (!isdigit(x) || !isdigit(y))
				map[loadCounter.x][loadCounter.y] = sf::Vector2i(-1, -1);
			else
				map[loadCounter.x][loadCounter.y] = sf::Vector2i(x - '0', y - '0');

			if (openfile.peek() == '\n')
			{
				loadCounter.x = 0;
				loadCounter.y++;
			}
			else
				loadCounter.x++;
		}
	}

	loadCounter.y++;
}

void Level::drawLevel(sf::RenderWindow &window)
{
	Level::LoadLevel();
	for (int i = 0; i < loadCounter.x; i++)
	{
		for (int j = 0; j < loadCounter.y; j++)
		{
			if (map[i][j].x != -1 && map[i][j].y != -1)
			{
				tiles.setPosition(i * 32, j * 32);
				tiles.setTextureRect(sf::IntRect(map[i][j].x * 32, map[i][j].y * 32, 32, 32));
				window.draw(tiles);

			}
		}
	}
	

}

Game.h

Kopiuj
 #include <SFML\Window.hpp>
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <SFML\Window\WindowStyle.hpp>
#include "Level.h"


using namespace sf;

class Game : public Level
{
public:

	Game(void);
	
	void GameStart();
	void PlayerTexture();
	void Movement();

	RenderWindow window;
	Texture texture;
	Sprite sprite;
	Event event;


	enum {Down, Left, Right, Up};

	int sourceX = 32, sourceY = Down;

	Vector2i source;

	friend class Level;
	friend void Level::drawLevel(sf::RenderWindow &window);
	
	Level level;
};

Game.cpp

Kopiuj
#include "Game.h"



Game::Game(void)
{
	Vector2i source(1, Down);
	window.create(VideoMode(800,600), "Runner");
}


void Game::PlayerTexture()
{


	if (texture.loadFromFile("postac.png"))
	{
		sprite.setTexture(texture);
	}
	sprite.setPosition(0,200);
}

void Game::Movement()
{
	
	if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Right))
	{
		source.y = Right;

		sprite.move(0.5, 0);
	}

	if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left))
	{
		source.y = Left;

		sprite.move(-0.5, 0);
	}
}

void Game::GameStart()
{
	

	Game::PlayerTexture();
	while (window.isOpen())
	{

		while (window.pollEvent(event))
		{
			


			if (event.type == sf::Event::Closed || Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Key::Escape))
				window.close();
		}
		
		Game::Movement();
		level.drawLevel(window);
		sprite.setTextureRect(IntRect(source.x * 32, source.y * 32, 32, 32));
		
		
		
		window.draw(sprite);
		window.display();
		window.clear();
		
	}

}

 

main.cpp

Kopiuj
 #include "Game.h"

int main()
{
	Game game;
	game.GameStart();
	

	return EXIT_SUCCESS;
}
TF
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:26
1
  1. Nie musisz dziedziczyć po klasie Level
  2. Te przyjaźnie niepotrzebne
  3. Zła kolejność rysowania. Powinno być tak:
    I. Czyść ekran (.clear())
    II. Rysuj wszystko co potrzebne
    III. Pokaż ekran (.display())
  4. Skoro wywołujesz funkcje, które są zadeklarowane w tej samej klasie, to nie musisz używać operatora zasięgu (np. Game::Movement()) wystarczy Movement().
edytowany 1x, ostatnio: tffsts
TF
ps warto zapoznać się z książką "SFML Book Game Development"
D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

ehh nadal mam ten efekt doczytywania i to takiego dziwnego

D1
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:około 9 lat
  • Postów:57
0

Mam pytanie probuje do mojej gry napisac podskakiwanie. Lecz gdy napisze jakis algorytm podskakiwania to postac doslownie odlatuje. Jak powinno to wygladac zeby postac sie tylko odbila i zaraz spadla na platforme.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.