Witam moglby mi ktos pomoc z zadaniem, klasa Bazafigur to klasa abstrakcyjna. Wszystke metody są
wirtualne.Klasa kwadrat to klasa pochodna BazyFigur typu public. Chce zeby wektor przechowywal obiekty klas pochodnych,nastepnie Po dodaniu obiektu do wektora,chce zeby wyswietlil potem wszystkie figury do ktorych nalezy podany punkt.
include <iostream>
#include <stdio.h>
using namespace std;
#include <math.h>
class BazaFigur
{
protected:
double length;
double width;
double x;
double y;
public:
virtual bool czy_zawiera(double x, double y) = 0;
BazaFigur()
{
cout << "Pole figury to:";
}
virtual double pole() = 0;
virtual double obwod() = 0;*/
};
class kwadrat :public BazaFigur
{
public:
virtual bool czy_zawiera(double x, double y)
{
if (x >x&&x<x + length&&y<y&&y>y - length)
return 1;
else return 0;
}
kwadrat(double length, int x,int y)
{
this->length = length;
this->x = x;
this->y = y;
}
virtual double obliczpole()
{
return length*length;
}
virtual double obliczobwod()
{
return (4 * length);
}
};
class prostokat :public BazaFigur
{
public:
virtual bool czy_zawiera(double x, double y)
{
if (x > x&&x<x + length&&y<y&&y>y - width)
return 1;
else return 0;
}
prostokat(double length, double width, int x,int y)
{
this->length = length;
this->width = width;
this->x = x;
this->y = y;
}
virtual double pole()
{
return(length*width);
}
virtual double obwod(double length, double width)
{
return((2 * length) + (2 * width));
}
};
class kolo : public BazaFigur
{
public:
virtual bool czy_zawiera(double x, double y)
{
if (x*x + y*y == length*length)
return true;
else
return false;
}
kolo(double r,int x,int y)
{
this->length = r;
this->x = x;
this->y = y;
}
virtual double pole()
{
return 3.14*length*length;
}
virtual double obwod()
{
return 2 * 3.14*length;
}
};
class elipsa : public BazaFigur
{
public:
virtual bool czy_zawiera(double x, double y)
{
if (((x*x) / (length*length)) + ((y*y) / (width*width)) == 1)
return true;
else
return false;
}
elipsa(double a, double b, int x,int y)
{
this->length = a;
this->width = b;
this->x = x;
this->y = y;
}
virtual double pole()
{
return 3.14*length*width;
}
virtual double obwod()
{
return (3.14*((3 / 2)*(length + width) - sqrt(length + width)));
}
};
int main()
{
char zx;
int j, k;
double z;
double f;
int a;
int x, y;
vector<BazaFigur*>wektor;
cout << "Wybierz figure jaka chcesz doda /1-kwadrat\n \2-Prostokat \3-Kolo \4-elipsa";
cin >> a;
do
{
switch (a)
{
case 1:
{
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
cout << "1:podaj wspolrzedne \n x:";
cin >> x;
cout << "y: ";
cin >> y;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> z;
wektor.push_back(new kwadrat(z, x, y));
}
int k, l;
for (int i = 0; i < wektor.size(); i++)
{
cout << "2:Podaj wspolrzedne";
cin >> k;
cin >> l;
if (wektor.back().czy_zawiera(k, l) == true)
{
cout << "Punkt " << k << endl << l << "Zawiera sie w figurze";
}
else
{
cout << "punkt nie zawiera siw w figurze";
}
}
break;
}
case 2:
{
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
cout << "podaj wspolrzedne \n x:";
cin >> x;
cout << "y: ";
cin >> y;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> z;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> f;
wektor.push_back(new prostokat(z, f, x, y));
}
int k, l;
for (int i = 0; i < wektor.size(); i++)
{
cout << "Podaj wspolrzedne";
cin >> k;
cin >> l;
if (wektor[i]->czy_zawiera(k, l) == true)
{
cout << "Punkt " << k << endl << l << "Zawiera sie w figurze";
}
else
{
cout << "punkt nie zawiera siw w figurze";
}
}
break;
}
case 3:
{
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
cout << "podaj wspolrzedne \n x:";
cin >> x;
cout << "y: ";
cin >> y;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> z;
wektor.push_back(new kolo(z, x, y));
}
int k, l;
for (int i = 0; i < wektor.size(); i++)
{
cout << "Podaj wspolrzedne";
cin >> k;
cin >> l;
if (wektor[i]->czy_zawiera(k,l)) == true)
{
cout << "Punkt " << k << endl << l << "Zawiera sie w figurze";
}
else
{
cout << "punkt nie zawiera siw w figurze";
}
}
break;
}
case 4:
{
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
cout << "podaj wspolrzedne \n x:";
cin >> x;
cout << "y: ";
cin >> y;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> z;
cout << "Podaj dlugosc";
cin >> f;
wektor.push_back(new elipsa(z, f, x, y));
}
int k, l;
int k, l;
for (int i = 0; i < wektor.size(); i++)
{
cout << "Podaj wspolrzedne";
cin >> k;
cin >> l;
if (wektor[i]->czy_zawiera(k, l) == true)
{
cout << "Punkt " << k << endl << l << "Zawiera sie w figurze";
}
else
{
cout << "punkt nie zawiera siw w figurze";
}
}
}
}
cout << "Czy chcesz kontynuowac -t:tak -n:nie";
cin >> z;
} while (zx != 't');
break;
}
}
return 0;
}
if (check_coś() == true) { return true; } else { return false; }
. Takie elementy dla osoby mającej w miarę doświadczenie to po prostu szum informacyjny (świadczący najczęściej że osoba pisząca nie do końca rozumie koncept booli).