OpenGL ES - generowanie tekstury

OpenGL ES - generowanie tekstury
DO
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:8
0
Kopiuj
 glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D, 0, GL_RGBA, width, height, 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, data); 

Witajcie!
Uczę się programować z OpenGL ES (w c++) i mam dość nietypowy problem. Tekstura wyświetlana jest prawidłowo tylko gdy width oraz height są równe. Gdy przykładowo próbuję użyć 65x64 to otrzymuję błąd GL_INVALID_VALUE zaraz po użyciu glTexImage2D.
Czy tutaj można używać wyłącznie kwadratów??

K5
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:około 7 lat
  • Lokalizacja:Tutaj,obok
  • Postów:759
1

a spróbuj np: 32x64 bo gdzieś czytałem, że OpenGL lubi rozmiary tekstury które są wielokrotnością liczby 2 - nie wiem na ile to prawda.


Jeśli mój post jest dowodem mojej niekompetencji, to trudno, ale po to pytam, żeby się czegoś dowiedzieć.
DO
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:8
0

O matko co za syf... faktycznie, tak to działa.
Jest jakieś ominięcie tego problemu, czy będę musiał własnoręcznie siłą mu dodać pixele z zerową Alphą?

PS. dziękuję za szybką odpowiedź :)

edytowany 1x, ostatnio: domirien
K5
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:około 7 lat
  • Lokalizacja:Tutaj,obok
  • Postów:759
1

Chyba nie ma ominięcia bo tak to już zrobili.


Jeśli mój post jest dowodem mojej niekompetencji, to trudno, ale po to pytam, żeby się czegoś dowiedzieć.
DO
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:8
0

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.