kompilacja blender

kompilacja blender
fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

wszystko robię według tego
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Doc/Building_Blender/Linux/Ubuntu/CMake
i zapewne działałoby gdyby nie fakt, że mam za mało miejsca na dysku (usr/bin)! :D przy 85% się wywala że za mało miejsca na dysku. Jako że to jest VM i mam tam tylko 8 GB to nie wiem jak to zrobić by powiększyć usr.

Więc siadłem na windowsa.
robiłęm zgodnie z tym
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Doc/Building_Blender/Windows/MinGW/CMake
http://www.rodneybeede.com/Boost_C___libraries_on_Windows_with_MinGW.html
http://wiki.codeblocks.org/index.php?title=BoostWindowsQuickRef

i mam błąd
fatal error: boost/shared_ptr.hpp: No such file or directory

do PATH mam dodane, do projektu wszystko niby też, nawet jak z konsoli chce zbudowac (gcc) to mi piszę że nie może znaleźć tej libki. Jakieś pomysły?

Musze to w miarę szybko zrobić więc średnio widzi mi się instalowanie od nowa debiana tylko że tym razem z większą pamięcią dyskowa.

edytowany 1x, ostatnio: fasadin
Patryk27
Skoro chcesz to zrobić szybko, dlaczego nie pobierzesz już skompilowanego Blendera? Biorąc pod uwagę wielkość tego projektu, kompilacja zajmie w cholerę więcej czasu, niż jego pobranie.
fasadin
tak, ale potrzebuje mieć liby żeby coś napisać.
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
1

Jako że to jest VM i mam tam tylko 8 GB to nie wiem jak to zrobić by powiększyć usr.
Nie pomogę z powiększeniem partycji, ale na przyszłość ustawiaj minimum 30 GB na każdą wirtualkę - i wybieraj by nie alokowało calej powierzchni od razu (zarówno vbox jak i vmware taką opcję mają).

fatal error: boost/shared_ptr.hpp: No such file or directory
Oczywicie nie moze znalezc BOOSTa. Na pewno wszystkie sciezki dobrze poustawiales?
Takie cos musi sie kompilowac.

Kopiuj
#include <boost/shared_ptr.hpp>
int main() {}

Musze to w miarę szybko zrobić więc średnio widzi mi się instalowanie od nowa debiana tylko że tym razem z większą pamięcią dyskowa.
Szybciej bedzie sie jednak chyba dowiedziec, jak powiekszyc te partycje...

Zobacz pozostałe 3 komentarze
kq
Właśnie o tym mówię: boost::shared_ptr składa się wyłącznie z nagłówków, więc nie potrzebujesz nic budować.
fasadin
no ja widze deklaracje zmiennej, ale skoro tak mówisz to ok. Tylko teraz jak zrobić by przeszło budowanie blendera?
kq
Musisz dodać folder boosta do folderów, w których kompilator będzie szukał nagłówków (zależne od systemu budowania, którego używasz). Ale skoro w dokumentacji blendera piszą, że potrzebujesz zbudowanego boosta, to prawdopodobnie potrzebny jest gdzie indziej, nawet jeśli shared_ptr jako taki tego nie wymaga.
Azarien
najpierw trzeba powiększyć dysk pod samym VM, a potem powiększyć partycję wewnątrz systemu gościa. obie czynności wyszukaj..
fasadin
nie da się dysku powiększyć niestety ponieważ ustawiłem na sztywno. Dało się zrobić osobną partycję. Ale to nie pomogło Ogólnie instaluje debiana na nowo z większym miejscem pamięci
fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

ok więc muszę się bawić pod windowsem nadal

http://wiki.codeblocks.org/index.php?title=BoostWindowsQuickRef
robiłem według tego
zrobiłem build boost i rzeczywiście coś mieliło dłuższa chwilę, ale nie mam folderu stage! (żeby zalinkować stage/lib). Popatrzę na to, jak znajdę odpowiedź to wyślę ;)

fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

z poziomu konsoli wywala taki błąd

c:\mingw\include\c++\4.8.1\cmath:1093:11: error: '::hypot' has not been declared

using ::hypot;

jako iż nie mogłem sobie poradzić z minGW ściagnąłem takiego
http://nuwen.net/mingw.html

może ktoś wie coś słyszał?

kq
Radziłbym raczej MinGW z buildsów (albo z Qt), STL stosuje dziwne flagi kompilacji.
fasadin
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:4882
0

chyba jednak się poddam

  1. Znalazłem sposób na odmontowanie usr i zamontowanie ponowne (dodatkowo zmiana miejsca itd), ale niestety nie mam paru narzędzi i instalacja ich i próba później tego wszystkiego sklecenia trwała by zbyt długo

  2. Znalazłem inny mingw z zainstalowanym już boostem lecz nie poszło (błąd powyżej)

  3. Zainstalowałem najnowszego mingw i zacząłem budować boosta z innymi komendami
    http://stackoverflow.com/questions/13256788/building-boost-1-52-with-mingw ale błąd jest taki że

Nazwa 'ml' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne,
program wykonywalny lub plik wsadowy.

nie weim co to jest ml, możliwe że jest to
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-US/59347403-4d57-4dd3-98b5-c097dff74819/mlexe-and-visual-c-6
ale do tego wymagane jest visual studio którego mam ale nie mam

i chyba się poddam na dziś.

W nocy zrobię jeszcze raz VMke tylko z 30 GB z ubuntu ze wszystkimi paczkami

Dzięki wszystkim za pomoc

kq
W (darmowym) windows SDK tego nie ma? To taki VS, tylko bez IDE.
fasadin
nie znalazłem
Azarien
ml to microsoftowy assembler. szukać raczej w SDK 7.1, bo w 8.0 są tylko libki i nagłówki, brak kompilatorów.
kq
Faktycznie, mój błąd.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.